با کامل شدن تیم های انتخابی اروپا، 20 تیم در مسابقات جام جهانی والیبال زیر 21 سال مردان جهان شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، از 22 آگوست تا 1 سپتامبرشهرهای آنکارا و ایزمیر ترکیه میزبان این مسابقات خواهند بود. در این مسابقات که هر دو سال یک بار برگزار می شود نسل جدیدی از ستارگان به دنیای والیبال معرفی می شوند که این فرصت را پیدا می کنند تا مهارت های خود را به نمایش بگذارند و برای خود در تیم بزرگسالان جا باز کنند.

این اولین بار است که ترکیه از این مسابقات میزبانی می کند. البته آنها در سال 2005 از مسابقات جام جهانی والیبال زیر 20 سال زنان  و در سال 2011 از مسابقات والیبال جام جهانی زیر 18 سال زنان نیزمیزبانی کرده اند.

همچنین این اولین باری است که این مسابقات در شکل جدید خود و با حضور 20 تیم برگزار می شود چراکه قبلا تعداد تیمهای شرکت کننده به 16 تیم می رسید. روسیه مدافع عنوان قهرمانی این عنوان را در سال 2011 در برزیل به دست آورده بود. آنها تا کنون 11 بار در این رقابتها حضور داشته اند.

اما4  سهمیه مربوط به کنفدراسیون قاره آفریقا را تیمهای تونس، مصر، مراکش و روآندا در مسابقات قهرمانی ملل آفریقایی به دست آوردند.

ژاپن، چین، ایران و هند چهار تیم اول مسابقات قهرمانی آسیا که در سال 2012 در شهر ارومیه برگزار شد، موفق به کسب سهمیه برای این مسابقات شدند.

از بین شش سهمیه اروپا ترکیه به دلیل میزبانی به صورت خودکار یک سهمیه را کسب کرد و ایتالیا نیز با قهرمانی در مسابقات جوانان اروپا در لهستان سهمیه دوم را به دست آورد تا استونی، فرانسه، روسیه و صربستان چهار سهمیه دیگر را در مسابقات انتخابی اروپا از آن خود کنند.

از آمریکای شمالی نیز مکزیک، آمریکا و کانادا از طریق مسابقات قاره ای2012 که در آمریکا برگزارشد جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آوردند.

تیمهای برزیل، آرژانتین و ونزوئلا نیز از قاره امریکای جنوبی برای این مسابقات سهمیه گرفتند.
این 20 تیم در 4 گروه 5 تیمی دسته بندی خواهند شد که همه تیم ها در هر گروه به مصاف هم می روند. در پایان تیمهای انتهایی برای جایگاه هفدهم تا بیستم با هم رقابت خواهند کرد.

16 تیم باقی مانده به یک هشتم نهایی بازی ها راه یافته که  تیم اول گروه A  با تیم چهارم گروه Bو تیمهای دیگر نیز به همین ترتیب به صورت پلی آف با هم بازی خواهند کرد. برندگان این دور از بازیها به یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال  بازی ها راه خواهند یافت و جایگاههای اول تا هشتم را به خود اختصاص می دهند. تیمهای بازنده نیز برای مسابقات رده بندی وجایگاه های نهم تا شانزدهم نیز در برابر هم به میدان خواهند رفت./زر
برچسب ها: والیبال ، جوانان ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار