از امسال همزمان با سالروز رحلت حضرت زینب(س) ضمن تکریم اخلاق حسنه،کنگره اخلاق پرستاری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عباس زاده، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی و عضو کمیته کنگره اخلاق پزشکی گفت: با توجه به اینکه جامعه پرستاری کشورمان افتخار دارد که سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است و شخصیت علمی، معنوی و اخلاقی آن بانوی بزرگوار الگوی مناسبی برای همه آحاد جامعه و از جمله پرستاران می باشد، مقرر شد هر ساله همزمان با سالروز رحلت حضرت زینب(س) ضمن تکریم اخلاق حسنه ، کنگره اخلاق پرستاری نیز برگزار شود.

وی با بیان این که اولین کنگره اخلاق پرستاری چهارم و پنجم خردادماه به  میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی و با همکاری و مشارکت مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه و سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی برگزار می شود افزود: هر چه ارتباط مشاغل با انسان بیشتر و نزدیكتر باشد، به همان اندازه رعایت اخلاق ضروری‌تر است. در حرفه پرستاری در بدترین شرایط زندگی بیمار به مراقبت پرستاری نیاز دارد كه اگر با جوهر اخلاق همراه نباشد چالشی برای بیمار و مراقبت‌كننده ایجاد می‌كند.

وی ادامه داد:بنابراین هر روز باید درباره اخلاق در رشته‌هایی نظیر پرستاری بحث شود. اخلاق پرستاری نیازمند تذكر و تكرار است و تابلوی اخلاق پرستاری باید همواره در مراكز بهداشتی درمانی و دانشگاه جلوی دیدگان ما باشد.باید توجه داشت  امسال به دلیل تهدیداتی که به حرم مطهر حضرت زینب(س) روا شده، ضروری است ارادتمندان آن حضرت به خصوص پرستاران عزیز در گرامیداشت سالروز رحلت ایشان همت بیشتری به خرج دهند و در این کنگره شرکت فعال داشته باشند.

وی با اشاره به این که   پرستار باید در رفتار، حركات، گفتار، آموختن درس و یاددهی اخلاق را مراعات كند و انسان در همه‌ این زمینه‌ها می‌تواند در ترازوی اخلاق قرار گیردعنوان کرد:
 مهمترین هدف كنگره اخلاق پرستاری  توجه ویژه به موضوع اخلاق است و خاصیت اخلاق كمال است. راه کمال نیاز به دانش و آگاهی دارد و مقالات ارزشمندی که به این کنگره واصل شده و سخنرانی های اساتید مهمان در این کنگره منبع با ارزشی برای یادگیری و پژوهش در موضوعات اخلاق پرستاری است.

با توجه به مسیر رشدی که جامعه پرستاری ایران در زمینه اخلاق انتخاب کرده،  امید است پرستاران ایرانی سردمداران اخلاق در دنیا باشند.

عباس زاده در مورد محورهای مورد بحث خاطر نشان کرد:فلسفه و نظریه های اخلاق پرستاری،چالش های اخلاق پرستاری و ارتباطات حرفه ای،اخلاق در اموزش پرستاری، پِژوهش پرستاریو مدیریت پرستاری از محورهای این کنگره است. /ح

برچسب ها: کنگره ، اخلاق ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار