رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم از کودپاشی 100 هکتاری مراتع ییلاقی در راستای اجرای طرح مرتعداری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با بيان اين مطلب گفت :در این راستا سال قبل تحویل و نصب 18 دستگاه آبشخوار در مراتع ییلاقی را تحویل مرتعداران کردیم.

طهماسب فرخی افزود:  در سال 91 نهالکاری با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان طارم به مساحت 5 هکتار در طرح مدیریت منابع جنگلی سرداب و نیز بذرکاری با دام به مساحت 20 هکتار در بالادست دیواره حفاظتی ولیدر نیز اجرا شد.

وی درباره اقدامات اجرا شده منابع طبیعی شهرستان طارم در سال گذشته  و با اشاره به لایروبی کانال و دیواره حفاظتی ولیدر و احداث دو کانال خاکی پشتیبانی تصريح كرد: تملک اراضی مسیر انتهای انتقال سیلاب کانال ولیدر و بازگشایی آن با اعتباری 30 میلیون تومانی به مرحله اجرا درآمد.

 اين مقام مسئول خروج بیش از 10 هزار واحد دامی از مراتع و ییلاقات این شهرستان را متذکر شد و خلع ید به مساحت 25 هکتار، قلع و قمع نهال 20 فقره و بنا 10 مورد را جزو اقدامات بخش یگان این اداره طی سال قبل یادآور شد.

طهماسب فرخی خاطر نشان كرد: توقیف تراکتور، بیل مکانیکی و لودر 70 مورد، یک دستگاه اره موتوری و نیز اطفاء حریق در 163 هکتار از اراضی طارم انجام شده است.

 گفتنی است ، صدور اخطار رفع تخریب 225 فقره ، کنترل و مدیریت چرا 40  هزار هکتاری و صدور پروانه حمل 341 فقره از دیگر اقدامات این اداره بوده است./س

 

 

برچسب ها: کودپاشی ، مراتع ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.