رییس مرکز تخقیقات سرطان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر امکان درمان دو سوم بیماران سرطانی وجود دارد یک سوم از موارد سرطانی نیز قابل پیش‌گیری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فاطمه همایی، در خصوص مراجعه دیرهنگام بیماران سرطانی اظهار کرد: برای روشن شدن دلایل این امر نیاز به یک کار تحقیقاتی در مناطق جغرافیایی مختلف است.

همایی بیان کرد: یکی از دلایل تاخیر مراجعه بیماران سرطانی به مراکز مربوطه ناآگاهی مردم نسبت به بیماری سرطان است اکثر مردم بیماری سرطان را مساوی با مرگ می‌دانند.

وی ادامه داد: از دیگر دلایل تاخیر در تشخیص بیماری سرطان نبود سیستم‌های تعریف شده در سازمان بهداشت برای بیماران سرطانی است.

همایی خاطرنشان کرد: آگاهی مردم در زمینه سرطان باید از طریق سیستم‌های آموزشی مختلف از جمله رسانه‌ها افزایش بیاید همچنین سیستم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان موظف‌اند مراکزی برای مراجعین بیماران سرطانی دایر کنند.

همایی با اشاره به شیوع بیماری سرطان در ایران گفت: یکی از مهمترین مشکلات سیستم بهداشت و درمان ایران درحوزه سرطان، نبود تشخیص پیشرفته است.

وی در خصوص مشکلات ناشی از مراجعه دیر هنگام بیماران سرطانی گفت: هر چه مراجعه دیرتر انجام گیرد، آسیب‌ بیشتری متوجه بیماران است و هزینه درمان بیشتر خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات سرطان خراسان رضوی با اشاره به پیشرفت کل دنیا در زمینه تشخیص و درمان سرطان گفت: در حال حاضر آمار مرگ و میر برخی از سرطان‌ها مثل سرطان پستان در دنیا روبه کاهش است.

وی افزود: این پیشرفت به خاطر تحولی است که در زمینه درمان‌های انکولوژی به وجود آمده است و با توجه به داروهای موجود در بازار، امید بیشتری برای درمان بیماری سرطان داریم.

همایی از پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی ابراز خرسندی کرد وافزود: هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستگاه‌های مجهز به رادیوتراپی وجود دارد و متخصین متبحر در این زمینه را در اختیار داریم.

طرح آموزش پزشکان خانواده در زمینه غربالگری و تشخیص زودرس سرطان به زودی اجرا می‌شود

رییس مرکز تحقیقات سرطان خراسان رضوی گفت: با همکاری معاونت بهداشتی استان خراسان رضوی طرحی را در خصوص غربالگری و تشخیص زودرس سرطان آماده اجرا کرده‌ایم و کارهای اجرایی آن در شرف انجام است.

وی ابراز کرد: با همکاری مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه این طرح هر چه زودتر به مرحله اجرایی می‌رسد.

همایی در خصوص چگونگی اجرای طرح افزود: پزشکان خانواده در زمینه غربالگری و تشخیص بیماری سرطان آموزش می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح هر خانواده می‌تواند در صورت بروز سرطان به پزشک خانواده خود مراجعه کند و اگر پزشکان خانواده، آموزش صحیح دیده باشند، می‌توانند مشکلات بیماران را در همان مقطع حل کنند و اگر تشخیص خاصی داده شد به سیستم‌های تخصصی معرفی می کنند

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سرطان ، درمان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.