هنوز فرهنگ سازی لازم در خصوص بیمه در جامعه کشاورزی به طور صحيح انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: عدم تصویب به موقع بودجه و عدم تصویب میزان مورد نیاز در بودجه را از دلایل به تعویق افتادن بیمه محصولات کشاورزی دانست و گفت: عملکرد نامطلوب صندوق بیمه، ضوابط، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های دست و پاگیر نیز  از ديگر دلايل به تعویق افتادن بیمه محصولات کشاورزی  است .

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه کمتر از 30 درصد محصولات کشاورزی استان زنجان بیمه است، افزود: تنها 10 درصد محصولات باغی در استان بیمه هستند.

وي با بیان اینکه شرکت‌هایی با هدف توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع فرآوری آغاز به کار کرده‌اند، تصريح كرد: در استان زنجان هفت شرکت در هفت شهرستان فعال هستند.

اين مقام مسئول با بیان اینکه این شرکت‌ها با عضویت فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و کشاورزان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: بازاریابی محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی مطابق با محصولات هر شهرستان وظیفه این شرکت‌ها است.

نهاوندی‌پور کشاورزان را سهامداران اصلی این شرکت‌ها عنوان و اضافه كرد: کار کارشناسی نیز در این شرکت‌ها توسط کارشناسان کشاورزی انجام می‌شود.

وی به فعالیت 63 شرکت خدمات کشاورزی در استان زنجان اشاره و خاطر نشان كرد: این شرکت‌ها تا کنون ثمرات مطلوبی  در استان داشته است./س


 

برچسب ها: فرهنگ ، سازی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.