یک مقام نظامی کره جنوبی امروز اعلام کرد اين کشور برای مقابله با تهدید موشکی کره شمالی یک سامانه موشکی ساخت اسرائیل در سواحل مرزی خود با همسایه شمالی مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقام نظامی گفت: ده‌ها موشک "اسپایک" به همراه پرتابگرهای آنها اخیرا در جزایر بائنگ‌نیونگ و یئون‌پیونگ در  یک کیلومتري تا سواحل کره شمالی استقرار یافته‌اند.

این سامانه قابلیت انهدام تاسیسات زیرزمینی کره شمالی و همچنین رهگیری و انهدام اهداف متحرک را دارا می‌باشد.

موشک‌های اسپایک که از طریق ماهواره هدایت می‌شوند دارای برد 20 کیلومتری بوده و 70 کیلوگرم وزن دارند. 

از سوي ديگر بر اساس گزارش مقامات نظامي اطلاعاتي آمريکا، کره شمالي تعداد سکوهاي متحرک پرتاب موشک خود را به 200 عدد رسانده که در مقايسه با تخمين هاي پيشين دو برابر شده است.

وزارت دفاع آمريکا همچنين در گزارشي کنگره آمريکا را مطلع کرده است که کره شمالي داراي حدود يکصد موشک از نوع رودونگ و موسادان است. اين در حالي است که پيش از اين کره جنوبي تصور مي کرد کره شمالي چهل عدد موشک کوتاه برد در اختيار دارد. گفته مي شود برد موثر موشک هاي کوتاه برد رودونگ که از نوع بالستيک است بين يک تا دو هزار کيلومتر مي باشد و برد موشک هاي ميان برد موسادان بين دو هزار و پانصد تا چهار هزار کيلومتر است.

مقامات نظامي آمريکا مي گويند سکوهاي متحرک پرتاب کره شمالي از آنجائيکه محل و موقعيت مشخصي ندارند بسيار تهديدآميز و خطرناک هستند. گفته مي شود موشک هاي موسادان کره شمالي  قادر هستند تا جزيره گوآم که متعلق به آمريکاست برسند و هدف خود را نابود کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار