يک کارشناس انرژي گفت: اقداماتي که براي طراحي موتورها و بهره برداري از آنها و استفاده از الکتروموتورهاي صنعتي صورت گرفته است مي تواند کمک زيادي به اقتصاد کشور و بهينه سازي مصرف انرژي انجام دهد.

پرويز اميدي کارشناس انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص بهينه سازي مصرف انرژي و جايگزيني الکتروموتورها به جاي موتورهاي قديمي در صنعت گفت: امروزه بيش از 65 درصد انرژي الکتريکي در صنايع، از طريق موتورهاي الکتريکي مصرف مي شود به همين خاطر اقداماتي مانند طراحي موتور و بهره  برداري از آن که در صنعت به الکتروموتورهاي صنعتي معروف است صورت گرفته  است.

وي تصريح کرد: در نگاه اول خريداري و استفاده از اين الکتروموتورها از لحاظ مالي بسيار گران به نظر مي رسد اما محاسبات ساده اي نشان ميدهد که استفاده از اين موتورها بسيار اقتصادي تر از انواع قديمي ترشان است.

اين کارشناس انرژي افزود: الکتروموتورهاي صنعتي به دليل دارا بودن کنترل کننده هاي دور موتور، هم از لحاظ بهبود بهره وري توليد و هم در صرفه جويي مصرف انرژي کمک شايان توجهي به اقتصاد کشور مي کند.

اميري در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف 65 درصدي انرژي برق توسط موتورهاي الکتريکي در صنعت، استفاده از الکتروموتورها مي تواند هم از لحاظ اقتصادي و هم زيست محيطي مقرون به صرفه باشد./س
برچسب ها: انرژی ، امیدی ، بهینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار