شهردار قم تصريح كرد: مهم ترين هدف در تبيين فرهنگ شيعي، توسعه بيداري اسلامي در عرصه جهاني است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد دلبری عنوان كرد: با توجه به اينكه امسال براي اولين بار هفته فرهنگي قم در شهر آيوتايا برگزار مي شود فرصت مغتنمي در معرفي ايران و قم در اين كشور فراهم شده است.
وي با ابراز اميدواري از توسعه اين نمايشگاه در سالهاي بعد نيز خاطرنشان كرد:برگزاري اين نمايشگاه در هفته فرهنگي قم ظرفيت ها و پتانسيل هاي ديني و فرهنگي فراواني را فراروي مردم در اين كشور قرار داد كه اميدواريم با امكانات و توانمندي هاي بيشتري در سالهاي آينده بتوانيم جايگاه قم به عنوان ام القراي جهان اسلام را معرفي نماييم.
شهردار قم تصريح كرد:همچنين اميدواريم برگزاري اين هفته فرهنگي، بابی مهم براي ادامه كارهاي مذهبي باشد زيرا مهم ترين هدف، توسعه بيداري اسلامي در عرصه جهاني است كه خوشبختانه در اين ارتباط شاهد استقبال فراوان مردم و مسئولان اين شهر از نمايشگاه در رابطه با برنامه هاي ديني و مذهبي بوده ايم.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه به ظرفيت هاي فرهنگي و ديني در ترويج معارف اسلامي در ساير كشور ها نيز گفت: هرگز نبايد از چنين ظرفيت هاي ديني و پتانسيل هاي فرهنگي غافل بود آن گونه كه رييس دانشگاه تكنولوژي آيوتايا اعلام كرد پس از تحقيقاتي كه درباره دين اسلام انجام داده است آمادگي دارد كه مسلمان شود.
شهردار قم تصريح كرد:همين مساله براي ما كفايت دارد كه بتوانيم با تاثير فرهنگي و معرفي ارزشهاي اسلامي به مردم تايلند كه اكثر بودايي مي باشند آنها را با دين جامع و كامل اسلام آشنا سازيم كه خود زمينه ساز بيداري اسلامي نيز مي باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.