جلسه دهم آموزش Excel 2007؛

رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید!

هر عنصر (سلول،قسمت های مختلف نمودارها،اشکال تصاویر و مانند آن)تنظیمات قالب بندی خاصی دارد که بر نحوه نمایش آنها تاثیر می گذارد

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، یکی از قالب بندی هایی که برای عناصر موجود در محیط نرم افزار Excel وجود دارد رنگ متن است. شما برای اینکه بتوانید قالب بندی مورد نظر خود را به سلول یا محدوده ی مورد نظر خود اعمال کنید باید قبل از هر چیزی آن را انتخاب کنید.برای تعیین رنگ قلم محدوده انتخاب کافیست روي زبانه Home و از گروه Font،گزینه ی Font color را انتخاب کنید.با انجام این کار گزینه های رنگ متن را در اختیار شما قرار می گیرد که با کلیک بر روی هر یک از رنگها،متن شما به همان رنگ نمایش داده می شود.

اگر دوست دارید رنگهای بیشتری در اختیار شما قرا بگیرد کافیست روی گزینه Move colors کلیک کنید.با این کار یک کادر محاوره برای شما باز خواهد شد.

این کادر شامل دو زبانه standard و custom است و هر کدام روشی برای تنظیم رنگ در اختیار شما قرار می دهند.

استفاده از زبانه standard سریع تر است ولی انعطاف پذیری custom بیشتر است و با آن می توانید رنگها را دقیق تر انتخاب کنید.بعد از انتخاب رنگ مورد نظر روی دکمه ی ok کلیک کنید تا آن رنگ به متن شما اعمال شود.

رنگ پس زمینه:
برای انتخاب رنگ پس زمینه ی محدوده ی انتخاب کافیست از منوی Home و از بخش font گزینه ی fill color را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ در این حالت،مشابه انتخاب رنگ متن است.

در مورد رنگ پس زمینه علاوه بر گزینه هایی که معرفی کردیم،گزینه ی دیگری به نام No Fill نیز وجود دارد و اگر مایل هستید که سلول هایی که برای آنها رنگ پس زمینه تعیین کرده اید به حالت اولیه خود برگردند،باید این گزینه را انتخاب کنید.

شما می توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح نمایید./ح

 

 

برچسب ها: اکسل ، آموزش ، فونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۰۸:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
با سلام
اول تشکر بابت این مطالب
فقط اگه ممکنه نحوه فرمولاسیون با نرم افزار اکسل بگید