انرژی های نو یا همان تجدید پذیر در همه جای دنیا روبه رشد هستند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشکیل ستاد انرژی های نو در صدد توسعه این دسته از انرژی ها و جایگزینی آن با سوخت های فسیلی با حمایت های دولتی می باشد.

نسرین سلطانخواه معاون علمی فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش حساس انرژی های تجدید پذیر در حفظ منابع طبیعی گفت : کشور ما  به لحاظ منابع زیر زمینی و فسیلی بسیار غنی است اما به هر شکل در جهت حفظ بیشتر آنهامی بایست انرژی های تجدید پذیر یا به اصطلاح نو را به مرور جایگزین آنها کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورفرهنگ سازی استفاده از این سوخت ها و حمایت های دولتی را از مهمترین لازمه های اجرای این طرح دانست و ادامه داد :مردم کشور ما سوخت و انرژی را با سوبسیت های دولتی استفاده کرده اند و این به یک عادت تبدیل شده است و برای جایگزین کردن و ایجاد فرهنگ استفاده از انرژی های نو باید همچنان با حمایت های دولتی و اختصاص یارانه تغییر در سبد مصرف انرژی را ایجاد کنیم.

دکتر سلطانخواه تولید انرژی های نو را با توجه به سیاست های دولت متعلق به بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد:تولید سوخت های تجدید پذیر در همه جای دنیا با هزینه بیشتری تولید می شوند و طبیعی است که باید گران تر هم به فروش برسند، اما بخش خصوصی با حمایت های دولت و وزارت نیرو می توانند هزینه تولید را کاهش دهند و پس از آن به بازار ارائه کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان استفاده از سوخت های تجدید پذیر را یک ضرورت دانست و گفت : برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابود شدن منابع طبیعی نیاز به هماهنگی و حمایت، هم از طرف مردم و هم از طرف دولت داریم./ز2.

برچسب ها: سوخت ، یارانه ، تجدید پذیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار