امام جمعه دماوند گفت: شورای نگهبان به عنوان امین مردم و رهبری و چشمان بیدار نظام اسلامی بر پروسه انتخابات از نقطه صفر تا 100 نظارت داشته و بر اساس قانون تصمیم گیری می کند.

محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نباید تصور کرد که شورای نگهبان مجموعه ای فعال در عرض سایر نهادهاست، این شورا از روزهای نخست انقلاب اسلامی از سوی تدوین کنندگانی که رحمت خداوند بر آنها باد به عنوان ضرورتی مهم در قانون اساسی گنجانده شد.

وی ضوابط مربوط به احراز و تأیید صلاحیت در زمینه انتخابات و سایر انتصابات مدیریتی را قوانینی جاری در همه نقاط جهان خواند.

علاءالدینی افزود: چنین قوانین مهمی تنها به ایران اسلامی ختم نمی شود و نمونه آن را می توان در سایر ملل نیز مشاهده کرد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: خوشبختانه در سایه برکات بیشمار نظام مقدس جمهوری اسلامی، این ساز و کار نظارتی طبق قانون اساسی مترقی کنونی بر عهده مجموعه ای ولایی، انقلابی و برخواسته از بطن مردم تحت عنوان شورای نگهبان صورت اجرایی به خود می گیرد.

وی ضمن تبریک فرار رسیدن سالروز ولادت با سر سعادت حضرت جواد الائمه(ع) ایشان را تثبیت کننده ارزشهای ولایتمداری خواند و افزود: این امام همام طی طول دوره امامت خویش در مسیر تثبیت ارزشهای ولایی زحمات بسیاری متقبل شده اند.

علاءالدینی اضافه کرد: آن حضرت در راستای ارزش بخشی به امامت و اینکه این جایگاه در محدوده سن و سال نمی گنجد تلاش وافری داشتند تا دریچه ای جدید به روی امت اسلامی گشوده شود.

وی ادامه داد: بدون تردید آن آموزه های ارزنده حضرت جواد الائمه(ع) می تواند همه ما را در مسیر زندگی شخصی و اجتماعی امروز یاری کند.

علاءالدینی با اشاره به پاره ای از احادیث و فرمایشات آن حضرت تصریح کرد: حضرت جواد الائمه(ع) در گوشه ای فرمایشات خود می فرمایند که "خداوند رحمت کند کسی را که ذکر و نام ما را احیا سازد"./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.