یک منبع مسئول در مرکز ملی امنیت الکترونیک در وزارت کشور سعودی گفت: بسیاری از سایت‌های دولتی از جمله سایت وزارت کشور در روزهای گذشته هدف حملات منسجم و همزمان سایبری قرار گرفته است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  مجله الجزیره العربیه، این منبع افزود: سایت وزارت کشور چهارشنبه شب گذشته هدف حلنه سایبری قرار گرفت و به مدت یک ساعت از کار افتاد.
به گفته این منبع، تیم نظارت با بررسی سایت وزارت کشور به این نتیجه رسید که این سایت از کشورهای مختلف هدف حمله سایبری قرار گرفته است و اقدامات فنی برای مقابله با این حمله انجام شد.
پیش از این گروه مجاهدان آزاده دو مرتبه مسئولیت هک کردن تعدادی از پایگاه‌های عربستان در اینترنت را در پاسخ به اقدام رژیم سعودی در بستن شماری از پایگاه‌های اینترنتی مستقل برعهده گرفت.
این گروه اعلام کرد که پایگاه‌های اینترنتی رسمی سعودی از جمله پایگاه مرکز پلیس منطقه الشرقیه عربستان را هک کرده است.
گروه مجاهدان آزاده در بیانیه خود اعلام کرد که تیم سایبری این گروه تعدادی از پایگاه‌های رسمی رژیم سعودی را در پاسخ به وارد شدن اتهام محاربه با خدا علیه شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه و احتمال صدور حکم اعدام علیه وی و همچنین فیلتر شدن تعدادی از پایگاه‌های اطلاع رسانی مستقل در اینترنت مثل احرار الحجاز و مرآة الجزیرة و فضیحه کلیب که صدای انقلاب و ملت را به گوش های شنوا در جهان می رساندند، هک کردند.
شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.








برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، هک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار