در جشنواره ستاد فناوري انرژي‌هاي نو از چهار دستاورد جرثقيل آسان‌ساز، پيل سوختي 10 کيلو واتي و پروژه‌ توربين بادي انرژي خورشيدي 20 کيلو واتي رونمايي مي‌شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛سلطان‌خواه معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در نشست خبري ظهر امروز گفت: پيگيري ستاد فناوري انرژي‌هاي نو از طريق ترويج فرهنگ‌سازي زير ساخت و مراکز علمي آموزشي براي جريان سازي و ورود به اين حوزه و تربيت نيروهاي متخصص همچنين به کارگيري اين دستاوردها براي تجاري‌سازي و دستيابي به انرژي‌ها در عمل و استفاده است.

وي خاطر نشان کرد: پشتيباني از شرکت‌هاي دانش بنيان در اولين جشنواره ستاد فناوري انرژي‌هاي نو در 29 و 30 ارديبهشت ماه سال جاري در استفاده از انرژي‌هاي نو تجربه‌پذير مي‌باشد.

وي عنوان کرد: در راستاي ايجاد فرهنگ‌سازي و  ترغيب مسئولين کشور و مدنظر قرار دادن اين انرژي‌ها نو در مقابل انرژي‌هاي تجديدناپذير است.

وي در خصوص پشتيباني 140 پروژه انرژي‌هاي نو گفت:  حمايت از انرژي‌هاي نو از سال گذشته بود تا بخش‌هايي مورد حمايت قرار گرفته در جشنواره انرژي‌هاي نو رونمايي مي‌شود.

در کنار برگزاري جشنواره انرژي‌هاي نو رونمايي و بهره‌برداري چند دستاورد جديد هم خواهيم داشت تا در ادامه افتتاح نيروگاه خورشيدي تا در پنج دانشگاه آغاز به کار کرده را خواهيم داشت.

وي در ادامه توضيح داد: ما براي ساخت پروژه توربين بادي است تا به حال مواد اوليه آن از خارج وارد مي‌شده تا با دستيابي به دانش فني توربين بادي و ساخت جرثقيل آسان ساز براي توربين بادي و همچنين دستاورد سوم که با حمايت ستاد انرژي نو پيل سوختي پنج کيلو وات که به بهره‌برداري رسيده پيل سوختي 10 کيلو واتي به رونمايي خواهد رسيد./ع2
برچسب ها: فناوری ، انرژی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار