رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: انتخابات شوراهای اسلامی کشور با گستره‌ای وسیع در سطح کشور، از روستاهایی با 80 نفر جمعیت تا کلان شهری مانند تهران، و با بیش از 300 هزار داوطلب در سطح کشور با انتخابات دیگر تفاوت‌های اساسی دارد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات و روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، محمد جواد کولیوند با توجه به سخنان حضرت آیت‌الله جنتی امام جمعه محترم موقت تهران و دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در خصوص نحوه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان عضویت در شوراها تاکید کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اعمال نظارت دقیق بر روند انتخابات، ضمن دقت در بررسی صلاحیت داوطلبان به عرصه شوراها و با استفاده از استعلام مراجع قانونی می‌کوشد تا افراد صلاح و با تخصص در معرض رای عموم قرار گیرند.  
 
وی افزود: البته همچنان که آیت‌الله جنتی نیز در سخنان خود فرمودند شرایط اعلامی در قانون عملا در یک نفر جمع نمی‌شود و باید از بین داوطلبان بهترین‌ها تایید شوند.  
 
رئیس هیات مرکزی نارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور ادامه داد: در انتخابات شوراها دایره افراد دارای اختیار تصمیم‌گیری وسیع‌تر از انتتخابات دیگر است. لذا به نظر می‌رسد برخی تفاوت دیدگاه‌ها باعث بروز اختلاف در این روند خواهد شد.  
 
وی با اشاره به بخشی از سخنان آیت‌الله جنتی مبنی بر درخواست کمک هیات نظارت از شورای نگهبان گفت: این هیات در جلسات متعدد با شورای نگهبان سعی بر آن داشت: که به جهت هماهنگی بیشتر در روز اخذ رای و رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها صرفا بحث نظارت در شعب اخذ رای را به شورای نگهبان واگذار کند که مورد توافق قرار نگرفت.  
 
کولیوند تصریح کرد: با عنایت به موارد فوق و با تمام محدودیت‌های موجود، تا به حال نظارت بر روند انتخابات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هیات‌های نظارت و در راس آن نمایندگان مجلس، با اعتقاد و عزمی راسخ برای برگزاری انتخاباتی سالم و نظارتی دقیق کوشا هستند و با مدنظر قرار دادن تمامی خطوط قرمز نظام از جمله فتنه 88 و تمامی انحرافات به وجود آمده در جامعه در چارچوب قوانین و مقررات موجود وظایف خود را انجام می‌دهند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: هیات ، مرکزی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار