رمان «آقاي سليمان مي‌شود من بخوابم؟» در كمتر از دو ماه به چاپ دوم رسيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فرهنگسراي فردوس؛ چاپ اول «آقاي سليمان...» نوشته سیدمحمدرضا واحدي در نمايشگاه كتاب به اتمام رسيد، و چاپ دوم آن اين روزها به بازار كتاب عرضه مي‌شود. «آقاي سليمان...» روايتي است عاشقانه در تقابل دو دين، و حضور ضلع سومي كه عشق دو سويه را به چالش مي‌كشد.
گودرزي، نويسنده و منتقد، در جلسه نقد اين كتاب كه در فرهنگسراي فردوس و با حضور نويسنده و آقايان فراست و فتاحي برگزار شد، گفت: به نظر من استفاده از تعدد راوی‌ها که بعضی ها آن را یک ضعف دانسته‌اند، یک شیوه جدید در رمان مدرن است و در این رمان خیلی خوب در متن نشسته است؛ چون می‌خواهد دیدگاه‌های متفاوت را بیان کند. نمی‌خواهد یک دیدگاه باشد. ما در این رمان با ترکیبی از عناصر کلاسیک و عناصر دیگر مواجه هستیم. رمان حاضر، رمان باورمند و مفهوم‌محور است. مفهوم‌محور یعنی بیان مفاهیم دینی در قالبی ادبی.
متن یک استراتژی دارد و از ابزارهای بیانی برای مقصود خود استفاده می‌کند.
گودرزي كه در هفتادمین جلسه نقد بلور قلم سخن می‌گفت، ادامه داد: نويسنده به شكل جامع به مباحث كتاب آگاه است. اطلاعات درباره رسم الخط و گویش های گوناگون، پاسخ برخي از پرسشهای جوانها، درباره تفاوت ديدگاه ها از سهم الارث گرفته تا سينما، ترانه، مد و روابط روزمره اجتماعی... جالب است که نويسنده در یک جای کتاب از کلمه «بزنگم» استفاده کرده است که خيلي خوب و حساب‌شده است و امروز اس.ام. اس بازهاي حرفه‌اي به جاي زنگ زدن به كار مي‌برند.
گودرزی افزود: من معتقدم كليد اين كتاب جمله‌اي است كه انگار استرات‍‍ژي نويسنده هم همين است. جمله ای که يكي از شخصيت‌های داستان به حاج آقا چراغي مي‌گويد: «فقط به ما می‌گین اینو نخونین و اونو نخونین... خب چی باید بخونیم؟ کار جدید و جوان‌پسند تولید نمی‌کنین و چیزایی معرفی می‌کنین که با زبان روز فاصله داره... اون وقت توقع دارین ما بخونیم و بفهمیم و باهاش ارتباط برقرار کنیم...». /ص

برچسب ها: کتاب ، ادبیات ، چاپ ، دوماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار