با تصویب نمایندگان به منظور حمایت از تولید و اشتغال بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز موظف‌اند پس از تایید هیات مدیره بانک با درخواست متقاضی برای یک بار و تا 5 سال تقسیط اقساط آنها را به تعویق بیاندازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در نوبت عصر جلسه  علنی امروز (شنبه‌ 28 اردیبهشت‌ماه) و در راستای بررسی بخش درآمدی ماده واحده لایحه بودجه امسال با بند الحاقی 55 موافقت کردند.  
 
براین اساس به منظور حمایت از تولید و اشتغال بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی موظف‌اند پس از تایید هیات مدیره بانک با درخواست متقاضی، اصل و سود اعم از سود قبل و بعد از سررسید تسهیلات ریالی یا ارزی سررسید شده و معوقه پرداختی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی بابت فعالیت در امور تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی را که در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به دلایل موجه دچار مشکل شده‌اند را برای یک بار و تا پنج سال تقسیط و از سرفصل مطالبات سررسید گذشته و معوق خارج نمایند.  
 
همچنین جرایم خسارت تاخیر پس از تعیین تکلیف تا آن زمان و انجام تسویه حساب کامل مورد تایید بانک یا موسسه مالی و اعتباری بخشیده می‌شود به نحوی که در این موارد، نرخ سود تسهیلات جدید حداکثر معادل نرخ سود تسهیلات تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار باشد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: نوبت ، عصر ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار