وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشنهاد ارائه اینترنت پاک در جهان به عنوان پیشنهاد ایران در اجلاس و استقبال کشورهای عضو یاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاههای اجرایی گفت: اینترنت در تمامی ابعاد زندگی بشر تأثیر گذار است و باید جنبه های غیر اخلاقی آن حذف شود این در خواستی است که یک درصد کشورهای حاکم بر اینترنت باید آن را بپذیرند.
وی ادامه داد: از آنجا که برخی از سازمان های بین المللی مانند سایت مجازی گوگل تأثیر بسیاری در دنیای واقعی کشورهای در حال توسعه دارند ایران پیشنهاد کرد که این قبیل سازمان ها باید برای جذب درآمد و کاربران کشورهای در حال توسعه مالیات پرداخت کنند.
نامی با تأکید بر اینکه نباید اینترنت توسط آمریکا اداره شود اظهار داشت: تمامی پیشنهاد های ایران در تمامی محافل جهانی مورد استقبال مردم دنیا قرار می گیرد و در این اجلاس نیز این پیشنهادات مورد توجه واقع شد به نحوی که در ملاقات با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات وي اعلام کرد که به ایران عشق می ورزم و کنفرانس های آقای احمدی نژاد را می خوانم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه فناوری اطلاعات راهی به سوی توسعه و اقتصاد پایدار است تصریح کرد: این حوزه محرک سایر صنایع به میزان 85 درصد است به نحوی که در سال گذشته حجم تجارت دیجیتال در دنیا 2.3 تریلیون دلار بوده که امسال 5.3 تریلیون عبور خواهد کرد.
این در حالی است که تجارت نفت و گاز در جهان 2.4 بریلیون دلار برآورد می شود.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات به ژئوپلتیک انرژی نزدیک می شود خاطر نشان کرد: هم اکنون سهم ICT در تولید ناخالص داخلی 8.4 درصد که پیش بینی می شود تا پایان دولت یازدهم به 11 درصد برسد.
نامی با اشاره به روز ارتباطات و ایمنی جاده ها گفت: استفاده از ایده های جدید می تواند از ضایعات و تصادفات این بخش جلوگیری کند به نحوی که امروزه شاهد هستیم وضعیت تصاویر ماهواره ای به حدی رسیده است که دقت و بزرگنمایی را در جاده ها 50 درصد افزایش داده است./ل
برچسب ها: ارتباطات ، محافل ، کاربران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار