مدير كل امور عتبات سازمان حج و زيارت گفت: امكان اقامت براي زائران در سامرا وجود ندارد و زائران نمي‌توانند اقامتي بيشتر از چند ساعت در سامرا داشته باشند.

 مسعود اخوان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به كمبود امكانات و همچنين عدم امنيت كامل در شهر سامرا افزود: امكان اقامت براي زائران در سامرا وجود ندارد و زائران نمي‌توانند اقامتي بيشتر از چند ساعت در سامرا داشته باشند.  
 
مدير كل امور عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به اینکه بيشتر زائراني كه به عتبات عاليات مشرف مي‌شوند براي زيارت حرمين عسكرين به سامرا مي‌روند، گفت:طی مذاكراتي كه با مسئولان امنيتي عراقي داشتيم، توانسته ايم تا حدودي امنيت زائراني كه با كاروان و از طريق سازمان حج به عراق مشرف مي‌شوند را تامين كنيم تا زائراني كه تمايل رفتن به سامرا و زیارت امامين عسكريين را دارند مشكلي نداشته باشند.  
 
اخوان با اشاره به اینکه ناامني باوجود همه مسائل امنيتي، در كل عراق وجود دارد گفت: يكي از مهمترين دلايل ناامني در مورد سامرا وجود گروه‌هاي تروريستي و مخالف دولت در اين منطقه است و اين منطقه به خاطر نزديك بودن به تكريت و محلي كه بيشتر بعثي‌ها در آن حضور دارند از امنيت كمتري برخوردار است و امكان وقوع هر گونه حمله تروريستي بيشتر است و همين باعث شده است كه عبور و مرور ايرانيان براي زيارت حرمين عسكرين با مشكلات بيشتري مواجه باشد.  
 
وي با تاکید بر اینکه سفرهاي انفرادي ايرانيان به عراق و مخصوصا سامرا از هيچ امنيتي برخوردار نيست  ادامه داد: كاروان هايي كه از طريق سازمان حج به سامرامي‌روند اسكورت مي‌شوند به همين علت سعي شده بيشتر كاروان‌ها به سامرا هم بروند.
 
مدير كل امور عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: اگر چه گروه‌هاي تروريستي مختلفي در عراق وجود دارند و روزانه فعاليت مي‌كنند اما مهمترين گروه تروريستي كه امنيت زائران ايراني را به مخاطره مي‌انداز گروه تروريستي القاعده است./ل 
 

برچسب ها: سفر ، انفرادی ، عراق ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار