"فرهادی" فیلمسازی که جایگاه جهانی‌اش " در حد برگمن، کاساوت و فاسبیندر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از توتال فيلم؛ به نمایش درآمدن‌ "گذشته‌"، "اصغر فرهادی‌" که پیش از این جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را برای فیلم "جدایی نادر از سیمین‌" کسب کرده بود نشان داد با به تصویر کشیدن راست‌ها و دروغ‌هایی که بر زندگی احاطه دارند و آن را تحت تاثیر قرار می دهند قطعا قابلیت آن را دارد که یکی از شواهد را از آن خود کند.
فیلم "گذشته‌"، "اصغر فرهادی‌" داستان زوجی است که بعد از سالها زندگی که حاصل آن دو فرزند است زندگی آرامی ندارند.
مرد (علی مصفا) بعد از سالها اختلاف همسرش ماری (بره‌نیس‌بژو) را رها می کند و به ایران باز می‌گردد اما پس از 4 سال به دلیل درخواست ماری برای طلاق به فرانسه باز‌می‌گردد در حالی که اکنون همسر سابقش در یک داروخانه کار می‌کند و مرد دیگری به نام "سمیر‌" (طاهر‌رحیم) وارد زندگی‌اش شده است و طبق خواسته ماری قرار است پسر سمیر‌ با دو دختر او و احمد با هم در یک خانه زندگی کنند که با مخالفت احمد روبرو می شود.
بعد از مقاومت اولیه احمد قرار می شود که او چند روزی را در کنار فرزندانش در آن خانه بگذراند در حین این ماجراهاست‌ که رازی کثیف فاش می شود و باعث می شود که احمد به مسائل حل نشده بین خود و ماری پی ببرد...
گوشه‌های روشن ناتورالیستی و پاریس به عنوان مکانی که رویدادها حول محور قهرمانان داستان رخ می دهد و چهره و زبان بازیگران یک درام بی‌نظیر را به تصویر می کشد.
نمای اسکالپل‌ و لانگ‌شات‌ها نماهای بی‌نظیری را از یک خانواده در حال فرو پاشی به تصویر می‌کشد و استفاده از نمای نزدیک عکس‌ها و قرار دادن آنها به جای کاراکترها‌ بسیار هوشمندانه بوده است.
کارگردانی ویژه و خوب و اسکریپت‌ "فرهادی‌" و خلاقیت وی باعث ویژگی اثر شده است که بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
گرچه مشخص است که این فیلم اثری بسیار سنگین و سخت است اما بی‌تردید جایگاه "اصغر فرهادی‌" را در سینمای جهان تا حد "برگمن‌"، "کاساوت‌" و "فاسبیندر‌" و دیگر بزرگان بالا خواهد برد.
اوج این اثر صحنه نهایی است که روشنایی ضعیف از نور امید را همراه با احساسات آشکار به تصویر می کشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار