افزايش شمار موارد خودکشي در امريکا با اوضاع اقتصادي اين کشور ارتباط نزديکي دارد و شرايط وخيم اقتصاد آمريکا به افزايش آمار خودکشي در اين کشور منجر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ ؛ شمار امريکايي هايي که به دليل اوضاع نا بسامان اقتصادي کنوني به زندگي خود خاتمه مي دهند بيشتر از آمار خودکشي در دوران رکود بزرگ اقتصادي است.

مرکز پيشگيري و کنترل بيماريهاي آمريکا با انتشار گزارشي اعلام کرد آمار خودکشي در اين کشور با فراز و نشيب هاي اقتصادي در اين کشور مرتبط است.اين گزارش که در نشريه بهداشت عمومي امريکا منتشر شده است ، نشان مي دهد نرخ خودکشي در آمريکا همواره در زمان بحران هاي اقتصادي افزايش داشته است و از شدت آن در دوراني که نشانه هايي از بهبود يا رشد اقتصادي و کاهش نرخ بيکاري به وجود آيد، کاسته مي شود.

در اين گزارش آمده است در دوران رکود بزرگ ، نرخ خودکشي در آمريکا به طور قابل توجهي افزايش يافت و در اين دوران آمار خودکشي بيش از يک و نيم برابر شد. اما نرخ خودکشي در آمريکا اخيرا نيز افزايش يافته است. آمارها نشان مي دهد نرخ  خودکشي بر آمار مرگ و مير ناشي از سوانح رانندگي نيز پيشي گرفته است و مي توان اين افزايش آمار را با اوضاع نا بسامان کنوني اقتصاد آمريکا مرتبط دانست.

سالانه حدود 35000 آمريکايي خودکشي مي کنند و شمار سربازاني که با خودکشي  به زندگي خود پايان مي دهند بيشتر از شمار تلفات در ميادين جنگي است؛ شمار کهنه سربازاني که خودکشي مي کنند به آمار تکان دهنده اي رسيده است. به عبارت ديگر مي توان گفت اين احتمال که يک آمريکايي به زندگي خود پايان دهد 2059 برابر بيشتر از آن است که به دست يک تروريست کشته شود.

شبکه ان بي سي نيوز مارس گذشته گزارش داد نرخ خودکشي به طور هشدار دهنده اي ميان آمريکايي هاي ميانسال افزايش يافته است. آمارها نشان مي دهد بين سالهاي 1999 و 2010 ، حدود 28 درصد خودکشي ها در سنين بين 35 تا 64 سال صورت گرفته است.

در گزارش مرکز کنترل و پيگيري بيماريهاي آمريکا آمده است اين افزايش آمار خودکشي به نوعي با تنش هاي رواني و افسردگي هاي شديد دوران رکود بزرگ اقتصادي مرتبط است و افزايش ساليانه نرخ خودکشي ميان افراد 35 تا 64 سال ريشه در تحولات دهه گذشته دارد.ديويد استاکلر از محققان بلند پايه آکسفورد و سانجاي باسو از اساتيد برجسته مرکز تحقيقات پزشکي استنفور اخيرا در مقاله اي در نيويورک تايمز نوشتند از قرن نوزدهم تاکنون ارتباط مستقيمي بين بيکاري و خودکشي مشاهده شده است.

نيويورک تايمز سال گذشته همچنين گزارش داد رکود اقتصادي که طي سه سال اخير مشکلات زيادي را در اروپا به بار آورده ، به طور هشدار دهنده اي موجب افزايش نرخ خودکشي ميان شهروندان اين منطقه به ويژه کشورهايي نظير يونان ، ايرلند و  ايتاليا و نيز ميان مالکان موسسات اقتصادي شده است به گونه اي که بسياري از روزنامه هاي اروپايي از آن به عنوان پديده " خودکشي بحران اقتصادي " نام بردند.

آمارهاي رسمي نشان مي دهد در يونان نرخ خودکشي ميان مردان از سال 2007 تا 2009 بيش از 24 درصد افزايش يافته است. در ايرلند نيز در همين دوره زماني ، خودکشي ميان مردان بيش از 16 درصد افزايش داشته است. در کشور اروپايي ايتاليا نيز خودکشي با انگيزه مشکلات اقتصادي 52 درصد افزايش يافته است.

در واقع مي توان گفت اوضاع نا بسامان اقتصادي که بدترين بحران مالي را از زمان رکود بزرگ رقم زده است ، اصلي ترين دليل بروز اين وضعيت است. به عبارت ديگر آمريکايي هاي بيشتري امروزه نسبت به دوران رکود بزرگ اقدام به خودکشي مي کنند.مرکز کنترل بيماريهاي آمريکا گزارش داد 38364 آمريکايي در سال 2010 مرتکب خودکشي شدند. 

محققان مي گويند بيکاري و مشکلات اقتصادي دلايل اصلي بروز افسردگي ، اضطراب ،  اعتياد به نوشيدن الکل و فکر کردن به خودکشي است پس با توجه به اوضاع نا بسامان کنوني آمريکا ، افزايش آمار خودکشي در اين کشور جاي تعجب ندارد.

برچسب ها: بحران ، خودکشی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ دی ۱۳۹۴
کسی که ایمان نداره بایدبمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ دی ۱۳۹۴
کسی که ایمان نداره بایدبمیره
آخرین اخبار