رئيس‌جمهور گفت: حركت ايران به سمت قله‌هاي علم و دانش بايد با شتاب بيشتر ادامه يابد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز(شنبه) در پنجمين همايش روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: عامل اصلي براي پيشرفت در همه زمينه‌ها انسان است.

وي در ادامه با طرح اين سوال که ويژگي‌هاي انسان و حقيقت آن چگونه فرصت بروز پيدا مي‌کند، تصريح كرد: مهرباني، فداکاري،‌ بزرگواري، عقلانيت، از خودگذشتگي و ارتباط با ديگران از جمله عناصري هستند که اين ويژگي‌ها را تحقق مي‌دهند.

رئيس قوه مجريه در ادامه اظهار داشت: عاملي که به انسانيت انسان مفهوم مي‌بخشد و بستر شکوفايي انسان را فراهم مي‌کند، معرفت است زيرا هر چه قدر معرفت وسيع‌تر باشد آن انسان‌ باکمالتر خواهد بود.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه خدا انسان را خلق کرده است تا تجلي خدا در وي باشد، تاکيد کرد: در اين عالم خدا انسان را مسخّر جهان قرار داده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به گسترش بي‌سابقه فعاليت‌ها در حوزه ارتباطات تصريح کرد: ما اکنون درنقطه صفر و شروع کار قرار داريم لذا در اين زمينه بايد از تمام ظرفيت انسان براي توليد معرفت و دانش استفاده کنيم.

وي با بيان اينکه کساني هستند که اکنون بدون وسيله ارتباطي با جهان صحبت مي‌کنند، افزود: زماني ورود ويدئو در کشور مسئله بود که جلوي آن را ببنديم يا نبنديم اما اکنون نمي‌توان مقابل فضاي مجازي را گرفت.   

رئيس‌جمهور تصريح كرد: بستن و مقابله‌کردن يعني له کردن و گرفتن فرصت شکوفايي از انسان‌ها لذا انساني پيروز است که نظريه برتر را ارائه کند.

وي خاطرنشان کرد: انسان همواره در طول زندگي خود تمايل دارد بالاترين انديشه‌ها و نظريات را کسب کند که اتفاقا از منظر خدا و پيامبران و دين الهي آن انساني ممتاز است که با آگاهي از همه نظريات توحيد را انتخاب کند.

رئيس قوه مجريه با بيان اينکه ما بايد همواره يک پله بالاتر بايستيم و از مرزهاي مصنوعي عبور کنيم، خاطرنشان کرد: انسان بايد ارتباط خود را گسترش دهد زيرا آدمي بايد با کره زمين، آسمان و کره‌هاي ديگر ارتباط داشته باشد تا به آن مرز انسانيتي که خدا براي او قرار داده است، برسيم.

احمدي‌نژاد با تاکيد براينکه ايران بايد همواره پيشتاز باشد، ادامه داد: ايران بايد با توليد دانش و معرفت و ايجاد پايگاه‌هاي اطلاعاتي قدرتمند و انتشار آن در جامعه، بشريت را آگاه‌تر سازد.

رئيس‌جمهور با اشاره به بومي‌سازي تکنولوژي و فناوري در کشور گفت: بايد به نيروهاي بومي خود بيش از گذشته اعتماد کنيم لذا اين حرف من به اين منظور نيست که واردات را قطع کنيم.

رئيس شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه ايران همواره به قله‌هاي علم و دانش همچون ماهواره، فرستادن موجود زنده به فضا، نانوتکنولوژي و فناوري هسته‌اي دست پيدا کرده است، تاکيد کرد: ما بايد اين حرکت خود را با شتاب بيشتري ادامه دهيم و همچنين از تمام ظرفيت‌هاي اطلاعات و فناوري استفاده کنيم که يکي از آن ظرفيت‌ها دولت الکترونيک است.

اين خبر ادامه دارد....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار