مدير کل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت با اشاره به حمايت از محققان ايراني در زمينه توليد تجهيزات پزشکي گفت: ما مي توانيم در زمينه صدور مجوز سرعت ايجاد کنيم تا محققان بتوانند پروژه هاي با فناوري بالا را به سرعت عملياتي کنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر حسين کيوان در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران سلامت در محل نمايشگاه بين المللي تهران يادآور شد: اين نمايشگاه با وجود شرايط تحريم و مشکلات داخلي بسيار مورد توجه است و ظرفيت هاي داخلي در اين نمايشگاه به ثمر رسيده است.

 وي افزود: با توجه به سياست هاي رياضت اقتصادي در اروپا و آمريکا، بازارهاي بزرگ در حوزه سلامت تحت الشعاع قرار گرفته اند و بازارهايي از جمله ايران، هند و چين انگيزه کافي را براي ورود شرکت هاي خارجي به ايران فراهم آورده اند.

  کيوان اظهار داشت: تکليف قانوني ما در وزارت بهداشت و حوزه تجهيزات پزشکي اين است که در سال 1404، 85 درصد نياز داخلي را تامين کنيم که اين نياز داخلي تنها به سرنگ و سوزن ختم نمي شود بلکه ما در اين حوزه بايد وارد فناوري هاي بالا از جمله نانو و ميکروچيپس ها وارد شويم.

 وي با اشاره به الزام قانوني براي تامين يک درصد بازار جهاني از سوي توليدات ايراني يادآور شد: ما براي کساني که مي خواهند به اين حوزه وارد شوند تسهيلات ايجاد خواهيم کرد و در صدور مجوز تسريع مي کنيم.

 کيوان افزود: پروژه هاي فناوري بالا که در يک" اتاق تميز " هم قابل انجام است در داخل تهران مورد حمايت قرار مي گيرد تا محققان داخلي بتوانند دانش خود را به فناوري برسانند./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار