فرمانده یگان حفاظت شیلات کشور:حفظ و حراست از ذخایر دریایی عزم ملی و همگانی را می طلبید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، سرهنگ "غلامرضا یزدان پناه" در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان، گفت: حراست از دریا از وظایف اصلی یگان حفاظت است ولی در این بخش نیازمند عزم همگانی هستیم تا بتوانیم با صید غیرمجاز و برداشت بی رویه از دریا مقابله کنیم.
به گفته وی، یگان حفاظت شیلات ایران در نوار ساحلی دریای خزر 23 پایگاه حفاظت منابع دارد، که سهم استان گلستان 6 پایگاه می باشد و با احتساب ستاد در مجموع 7 واحد وظیفه مهم حفاظت از منابع را در گلستان به عهده دارد.
یزدان پناه با بیان اینکه مهمترین وظیفه شیلات حفاظت از منابع آبزی است، تصریح کرد: حفاظت از مرحله کاشت و رهاسازی تا مرحله برداشت که آبزیان صید می شوند بر عهده یگان حفاظت می باشد و اگر در این زمینه کم توجهی شود نه تنها تمامی تلاش های سازمان شیلات هدر می رود بلکه سبد صیادان نیز تهی از آبزیان خواهد شد.
وی افزود: تعامل برون سازمانی با مراجع قضایی، امنیتی و سیاسی، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمه و جماعات، صدا و سیما و سایر ارگانها و تعامل درون سازمانی با یگان مرزبانی استان، نیروی انتظامی، تعاونی های صید پره می تواند زمینه را برای بهبود روند فعالیت های یگان فراهم سازد.
فرمانده یگان حفاظت شیلات کشور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی، استفاده از منابع و مخبرین، گشت های مشترک و تلفیقی، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، نظارت محسوس و غیرمحسوس بر عملکرد یگان و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای جلوگیری از صید غیرمجاز از مهمترین وظایف یگان حفاظت شیلات می باشد که باید در سرلوحه کاری تمامی فرماندهان قرار گیرد.
وی افزود: اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با صید و صیادی یکی دیگر از عوامل مهمی است که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آمار صید غیرمجاز داشته باشد./س

 

 

 

 

 

برچسب ها: تودیع ، معارفه ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.