رئیس فدارسیون کشتی گفت: در نیویورک زیر نظر فیلا ماموریتي بر عهده داشتیم اما در لس آنجلس فدراسیون کشتی این کشور به تبعیت از حکومت آمریکا نقش قشنگی بازی نکردند و وقتی شیطنت آنها را دیدیم در آن مسابقه حضور پیدا نکرديم.

 حجت اله خطیب رئیس فدراسیون کشتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فیلا از ایران، روسیه و آمریکا سه قدرت بزرگ کشتی دنیا دعوت کرد تا مسابقه ای را در نیویورک داشته باشیم.
 
وی  افزود: برای روز جهانی کشتی و حفظ این رشته در المپیک ماموریت بزرگی از سوی فیلا به این سه کشور محول شد.

 وی ادامه داد: خوشبختانه روز قبل از مسابقه در سازمان ملل متحد حضور پیدا کردیم و نمایندگان ایران و آمریکا و روسیه نیز حضور داشتند.

 وی بیان داشت: همچنین قهرمانان بزرگ دنیا، رئیس موقت فیلا حضور داشتند و مربی تیم ها نیز سخنرانی کردند و تیم ها در یک همبستگی کامل، حفظ کشتی را در المپیک خواستار شدند و در این مورد این سازمان ملل متحد نیز کمک خواستند.

 وی ادامه داد: کشورهای مختلفی در سازمان ملل اعلام همبستگی ورزشی پیرامون کشتی کردند و خواستار حفظ کشتی در المپیک شدند.
 
وی افزود: در روز مسابقه نیز ایران با حضور گرم تماشاگران ایرانی مسابقات را انجام داد و تیم قدرتمند ایران بر آمریکا غلبه کرد و موجب شادی ایرانی ها شد.

وی درخصوص لغو مسابقات کشتی در لس آنجلس بیان داشت: مسابقات کشتی در نیویورک زیر نظر فیلا، برنامه و ماموریتی بود که برعهده ما بود اما در لس آنجلس فدراسیون کشتی آمریکا به تبع از دولت آمریکا نقش قشنگی بازی نکرد و صلاح دیدیم در آن مسابقات حضور پیدا نکنیم./آق
برچسب ها: کشتی ، مسابقه ، پیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار