رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: فقط پرونده 8 واحد از 400 واحد صنعتی استان اصفهان که برای دریافت سرمایه در گردش به صندوق توسعه ملی معرفی شده اند، به مرحله پرداخت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ سیدعبدالوهاب سهل آبادی در اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی اقتصاد بدون نفت با اشاره به مسایلی نظیر تحریم ها، نرسیدن بسته حمایتی، نابسامانی نرخ ارز و وصول نشدن مطالبات بخش خصوصی از دولت، اظهار کرد: با وجود تمام این مشکلات، تولیدکنندگان استان امر تولید را به بهترین نحو ممکن انجام داده اند.

وی با بیان اینکه صادرات استان اصفهان در سال 91 نسبت به سال 90 از نظر وزنی 25درصد و از نظر ارزشی 9 درصد افزایش داشته است، افزود: این در شرایطی است که بودجه ای که دولت برای صیانت از تولید در نظر گرفته بود، به دست صنعتگران اصفهانی نرسید، در حالی که بعضی استان ها تا 9 برابر سهمیه خود بودجه دریافت کردند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 8541 واحد فعال صنعتی داریم که حدود 600 واحد از آن معدنی است.

سهل آبادی با اعلام اینکه اصفهان با 5 میلیارد و 700 میلیون تن ذخیره معدنی در کشور دوم است، اظهار کرد: با وجود این منابع غنی معدنی، باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران اصفهانی در استان سرمایه گذاری کنند.

به گفته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، این استان از نظر ذخیره سنگ های تزیینی با 288 معدن و نزدیک به 7 میلیون تن، درکشور اول است.

سهل آبادی همچنین عنوان کرد: تولید فولاد خام استان اصفهان با حدود 8 میلیون تن و تولید محصولات فولادی این استان با نزدیک به 8میلیون تن رتبه اول کشور را دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان در فرآوری سنگ هم با حدود 49 میلیون مترمربع در جایگاه اول کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال 90 و 91 رتبه چهارم صادرات کشور را داشته ایم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان در یک ماهه اول سال 92 نسبت به یک ماهه اول سال 91 در بخش صنعت، از نظر زنی 55.95 درصد و از نظر ارزشی 6.5درصد افزایش داشته است. سهل آبادی اضافه کرد: صادرات استان در بخش معدن هم از نظر وزنی 8 درصد زیاد شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی گمرک اصفهان به 85 کشور در سال 91 صادر شده است، افزود: عمده کشورهای هدف افغانستان، امارات، عراق، پاکستان و ترکیه بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حل مشکلات صنعت و معدن، مسوولان استانی همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته اند.

وی همچنین به مسئله آب زاینده رود اشاره کرد و گفت: اگر بودجه ای برای تامین آب زاینده رود در نظر گرفته نشود، اصفهان در اندک زمانی به کویر تبدیل می شود.

وی بیان کرد: ما خواستار مدیریت واحد بر روی آب زاینده رود هستیم./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.