بنابه گفته رئيس کنگره مهندسی بافت شناسی و پزشکی: رشته مهندسی بافت با وجود قدمت طولانی آن امروز برای اولین بار این کنگره در ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر صمدی کوچکسرایی، رئیس کنگره امروز صبح در اولین کنگره مهندسی بافت شناسی و پزشکی گفت: با وجود اینکه رشته مهندسی بافت، قدمت چندین ساله در کشور دارد و امروز برای اولین بار برگزاری این کنگره صورت گرفته، برنامه  ریزی های کلی این مراسم يك سال طول کشیده است.

وی در ادامه افزود: اولین انتشارات مهندسی بافت از دهه 1980 به ایران شروع شده و سابقه طولانی دارد، تا به حال هیچ محفل علمی مشخصی برای تبادل اطلاعات این رشته در کشور نبوده است.

وی در خصوص پنل های این کنگره عنوان کرد: پنل ها در حوزه های مختلف است که در جهت تامین ارگان های مختلف بدن از پوست، دستگاه عصبی، استخوان و دستگاه ادراری، گوارشی و سلول های بنیادی است.

رئیس کنگره مهندسی بافت شناسی و پزشکی ضمن اشاره به مقالات ارائه شد اشاره و اضافه کرد: در این کنگره 105 مقاله انتخاب شده و از این تعداد 50 مقاله به صورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود و همچنین قرار است این کنگره هر سال به عنوان محل استاندارد برای تبادل اطلاعات بین استادان، پژوهشگران، متخصصین علوم بالینی، دانشجویان، سیاستگذاران و تولید کنندگان  که در این حیطه فعالیت می کنند صورت گیرد./ح
برچسب ها: مقاله ، کنگره ، بافت شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.