رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: همکاری تنگاتنگ پلیس پیشگیری با دستگاه قضایی در بازدارندگی مجرمان از تکرار جرم موثر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران خسرو گل‌محمدی صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: سال گذشته تعداد پرونده‌های قضایی تشکیل شده در حوزه پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نسبت به سال قبل از آن 18 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های قضایی ارجاع شده به واحد مشاوره در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن دو درصد رشد داشته است، تصریح کرد: سال جاری بیش از 96 درصد از پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره پلیس پیشگیری در آذربایجان غربی منجر به سازش شد.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه رسیدگی به حوزه پلیس پیشگیری و رفع نواقص‌ها در دستور کار پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته تاکنون بهترین وسایط نقلیه و تجهیزات در اختیار پلیس پیشگیری استان قرار گرفته است تا انتظارات مردم را در ارتباط با ایجاد امنیت در جامعه، جامه عمل بپوشانیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی بر لزوم وجود کنترل‌های نامحسوس در جامعه تاکید کرد و افزود: گشت‌های نامحسوس و کنترل‌های الکترونیکی در کلیه معابر افزایش می‌یابد تا با استفاده از ثبت تصاویر وضعیت مطلوبی را از نظر امنیتی برای شهروندان و ناامن بودن برای بزه‌کاران در سطح جامعه به وجود آوریم.

گل‌محمدی به همکاری تنگاتنگ پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای مناسب برای تشکیل پرونده‌ها، حفظ صحنه جرم، دستگیری متهمان، تشکیل به موقع پرونده و ارجاع صحیح و مناسب پرونده به دستگاه قضایی از جمله اقدامات پلیس پیشگیری استان است.

وی ادامه داد: اگر فرد بزه‌کار به موقع دستگیر و تحویل مقام قضایی نشود و به دنبال آن اجرای حکم با تأخیر انجام شود، قطعاً در بازدارندگی مجرمان در تکرار جرم تأثیر چندانی نخواهد داشت.
برچسب ها: پلیس ، قضایی ، مجرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.