کشف حرکت امواجی حلقه های زحل توسط اخترشناسان انجام شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان به کشف حلقه ای جدید و تاثیر گرانش به این حلقه و بوجود آمدن زلزله و با مواج شدید شد.

به گفته اخترشناسان حلقه های زحل منظره ای استثنایی ایجاد کرده که حتی با معمولی ترین تلسکوپ ها می توان آن را رصد کرد این حلقه ها که عمدتا از یخ و ذرات ریز گرد و غبار تشکیل شده مانند صفحه ای به دور این سیاره می چرخد.

در  این مطالعه که توسط دانشمندان ناسا انجام گرفته دانشمندان متوجه تاثیر گزارش این سیاره بر روی حلقه های خود شده این تاثیر سبب نوسانات شدید در این حلقه های سیاره ها شده که با نگاه دقیق تر باعث کشف یک حلقه جدید شد.

در این مقاله اختر شناسان می گویند این کشف صرفا به خاطر توجه دقیق تر به این سیاره شد که مطالعات جدید اثر گرانش  را بر روی این حلقه ها بررسی کرده، روزن از دانشگاه استنفورد می گودی کاوشگر ویگر 1 که در سال 1991 توسط محققان به فضا ارسال گردید حلقه های a,b,c زحل را کشف نمود.

اختر شناسان در این گزارش می گویند کشف امواجی در حلقه c که توسط فضاپیمایی کاسینی انجام شد و اندازه گیری میزان جذب نور ستاره ای مشخص توسط این حلقه و جذب این نور منجر به نقشه برداری سه بعدی از این حلقه ها شد، این اختر شناسان الگویی تحت عنوان امواج 6 گانه را مطرح کردند که میدان گرانش و جلو و عقب رفتن این حلقه ها را توجیه می کند.

برچسب ها: زلزله ، زحل ، کهکشان