اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در تائيد صلاحيت و يا رد کانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري و رعايت اخلاق سياسي از سوي کانديداها، بيانيه‌اي منتشر کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سراسر کشور طی بیانیه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در  تائيد صلاحيت و يا رد کانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري و رعايت اخلاق سياسي از سوي کانديداها، بيانيه‌اي منتشر کردند.

متن بيانيه به شرح ذيل است:

شورای نگهبان در ساختار نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه والا و منحصر به فردی برخوردار بوده و مطابق با اصول 91، 93، 94 و 96  قانون اساسی، رسالت شورای نگهبان، حفاظت از قانون اساسی و احراز مطابقت تمام قوانین نظام با اسلام ناب و موازین شریعت است، همچنین وفق اصول 99 و 118 قانون یاد شده، شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

از آنجا که جمهوری اسلامی ایران، نظامی است برآمده از شریعت مقدس اسلام با زعامت ولی فقیه عادل و تکیه بر آراء و مقبولیت مردمی است که این دو عنصر ذیل مقوله مردم‌سالاری دینی ترکیب شده است و انتخابات ریاست‌جمهوری نیز بارزترین نماد مردم‌سالاری دینی در نظام است، انتظار می‌رود به منظور تحقق حماسه سیاسی در انتخابات آینده و برگزاری آن در بالاترین تراز آزادی و سلامت، شورای نگهبان با کمال دقت و قدرت عملکرد  قانونی، قاطعانه و بدون اغماض خود را در رابطه با احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مطابق با اصل 115 قانون اساسی داشته باشد.

طبیعی است که آن نهاد در بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تمام ابعاد و جوانب مربوط به اصل مذکور را مدنظر قرار داده و وظیفه خود را با استحکام تمام انجام داده و از فضاسازی و جوسازی برخی افراد و گروه‌ها در مقابل وظایف قانونی خود ابایی نداشته و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نخواهد گرفت.

انتظار می‌رود نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کرده، و به رأی و نظر شورای نگهبان برخاسته از قانون اساسی تمکین کرده و با احترام به نظر این شورا جایگاه آن را حفظ کنند.

به نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های سیاسی پشیبان آن توصیه می‌شود که در فضای رقابتی کاملا سالم و عادلانه، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و «قانون‌مداری و اخلاق‌مداری» و رجحان مصالح و منافع کشور و انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده، از هرگونه اختلاف‏افکنى و التهاب آفرینى به شدت پرهیز کنند و به جای تخریب یکدیگر، طرح و برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مبتنی بر درک صحیح از واقعیت‌های موجود و تحلیل‌های عالمانه ارائه دهند. رعایت این مهم در شرایط حساس کنونی به مثابه التزام عملی به قانون و به خصوص اصل مترقی ولایت فقیه به شمار می‌رود.

اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی سراسر کشور به عنوان بزرگ‌ترین تشکل دانشگاهی اصولگرا، ضمن حمایت از حضور همه قشرهای پایبند به قانون اساسی نظام در عرصه انتخابات برای آفریدن حماسه سیاسی بر پشتیبانی از شورای نگهبان در انجام وظایف قانونی در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تأکید دارد و خود را موظف به حمایت همه جانبه از تصمیمات شورای نگهبان دانسته و در این رابطه از هیچ‌گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیانیه ، اساتید ، نگهبان ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار