مدیر اداره سلامت حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 از برگزاری ویژه برنامه های آموزشی با محوریت دنیای بدون دخانیات به مناسبت هفته بدون دخانیات در سطح منطقه خبر داد.

اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلا این خبر افزود: در راستای تبیین مضرات دخانیات و ارائه آموزش های پیشگیرانه به منظور رسیدن به سلامت جامعه و داشتن شهری پویا، برنامه های ویژه ای برای تمامی مقاطع سنی در قالب کارگاه های آموزشی در سطح محلات 18 گانه در نظر گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عناوین این کارگاه های آموزشی تصریح کرد: این کارگاه ها در قالب موضوعاتی نظیر اثرات بیماری های ناشی از مصرف سیگار و توانمند سازی افراد در جهت کنترل دخانیات و نیز برگزاری مسابقه نقاشی با شعار اجتناب از دخانیات، مراسم نمادین دفن سیگار، اهدای شاخه گل و گرفتن سیگار از افراد سیگاری در سطح منطقه از جمله برنامه های این هفته در سطح منطقه است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات در این راستا اظهار داشت: غربالگری با شعار فشار خون، اجتناب از دخانیات و سوء مصرف مواد در تمامی خانه های سلامت سطح منطقه، مترو هفت تیر و تره بار جلال آل احمد انجام خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت؛ ایستگاه های سلامت در پارک های بدون دخانیات نظیر لایه، قزل قلعه و بهجت آباد در  راستای توسعه فرهنگ منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی از دیگر برنامه های شهرداری از هفته بدون دخانیات است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همچنین سه شنبه هفتم خرداد، از ساعت 16.30 همایشی در خانه هنرمندان و پنج شنبه نهم خرداد از ساعت 18 در محل آبنمای پارک لاله برگزار می گردد که در حاشیه این همایش خدمات حمایتی- اجتماعی از قبیل مشاوره روانشناسی، ترک دخانیات ، کارگاه توانمند سازی و غربالگری فشار خون به شهروندان منطقه ارائه خواهد شد./ز

برچسب ها: دخانیات ، کارگاه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار