دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی بنای ماندگار بر بهره گیری از نظرات کارشناسانه در راستای فرهنگ سازی و کیفیت بخشی به ساخت و سازهای شهری در مشهد تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهندس مسعود داوری نژاد در حاشیه این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس ارتقای بار علمی دومین جشنواره انتخاب بنای برتر و بهره گیری از نظرات و دیدگاه های کارشناسی در حوزه ساخت و سازهای شهری است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه اولین کنفرانس ملی بنای ماندگار در تابستان 91 در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد راه اندازی شد، گفت: پس از اعلام فراخوان مقاله از سوی دبیرخانه در سطح کل کشور بیش از 350 عنوان مقاله توسط اساتید، دانشجویان و صاحب نظران رشته های فنی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که پس از داوری و ارزیابی مقالات توسط اساتید دانشگاه های کشور، 130 عنوان مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 50 مقاله برای ارائه به صورت پوستر و بقیه به صورت چاپ در کتابچه مقالات انتخاب شد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور افزایش سطح کیفی کنفرانس و هماهنگی با برخی دانشگاه ها و پژوهشکده های کشور 5 کارگاه آموزشی خانه هوشمند، بررسی و تحلیل شاخص های بناهای پایدار، آشنایی با سیستم های نوین ساختمانی، آشنایی با ممیزی انرژی در ساختمان و ساخت و ساز پایدار در حاشیه این کنفرانس برگزار شد.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی بنای ماندگار در بیان تاریخچه این جشنواره با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر فرهنگ سازی و تشویق دست اندرکاران ساخت و ساز به احداث ساختمان های با کیفیت در سطح شهر گفت: اولین جشنواره انتخاب بنای برتر در 5 اسفند ماه 89 همزمان با روز مهندس برگزار شد و از مالکان بناهای برتر انتخابی از سوی کمیته فنی جشنواره، تقدیر شد.

داوری نژاد در بیان شاخص های انتخاب بناهای برتر در این کفرانس گفت: 9 شاخص سازه، معماری، شهرسازی، برق، مکانیک، ترافیک، نقشه برداری و انرژی بناهای ثبت نامی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اعلام اینکه طبق مصوبه شورای راهبردی مقرر شد جشنواره به صورت 2 سالانه برگزار شود، ادامه داد: برنامه ریزی شد اختتامیه دومین جشنواره بنای برتر 25 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود که بدین منظور ساختمانهایی که در این جشنواره شرکت کردند از طرف دبیرخانه به کمیته فنی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی شدند و مراحل بازدیدهای ادواری در مراحل ساخت از مرحله شروع به کار گرفته تا سفت کاری و نازک کاری توسط کارشناسان مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفت.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی بنای ماندگار افزود: در هر یک از مراحل، امتیاز دهی توسط چک لیست هایی انجام شد و در نهایت پس از جمع بندی نتایج مربوط به ساختمان های منتخب، در جلسه شورای راهبردی 3 ساختمان در گروه های ب و ج و د حائز بالاترین امتیاز از شاخص های فنی جشنواره شدند و سازندگان آنها مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی در پایان از همکاری شهرداری مشهد در برگزاری این کنفرانس تشکر کرد و ادامه داد: این نوع همایش ها باعث افرایش اقبال عمومی در ساخت بناهای برتر، صرفه جویی در مصالح و سرمایه های ملی و استفاده بهینه از منابع خواهد بود./س


برچسب ها: دبیر ، اجرایی ، اولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.