عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از قومیت گرایی به عنوان آفت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یاد کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به افراد متخصص و کاردان و جوانان با انگیزه نیاز دارد.

سید سعید زمانیان دهکردی، با اشاره به اهمیت شوراها در مدیریت شهری افزود: قومیت گرایی از آفت ها و تهدیداتی است که از یک سو مانع رشد و بالندگی مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری شده و از سویی دیگر، سبب می شود تا با پرداختن به آن در زمان انتخابات، زمینه سوء استفاده برخی افراد فراهم شود.
وی، با تاکید بر لزوم انتخاب افراد متخصص امور شهری در انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: شوراها، نماد تحقق اراده مردم در اداره شهر و محل زندگی است و لازم است از ظرفیت فراهم شده در قانون اساسی برای تامین رفاه و عدالت در شهرها و روستاها استفاده کرد.
زمانیان دهکردی، از شوراها به عنوان نماد مردم سالاری دینی و گامی مهم برای تحقق اهداف کوچک کردن دولت یاد کرد و تصریح کرد: درصورتی که شوراها مطابق با تعریفی که از جایگاه آنها در قانون آمده است، مورد توجه قرار گیرند در مقام اجرایی نیز می توانند بخشی از وظایف دولت را برعهده گیرند.
نماینده مردم شهرستان شهرکرد گفت: شوراها در زندگی مردم به عنوان یک نهاد اصیل و بومی و بازویی توانمند برای تحقق مردم سالاری دینی در کنار سایر نها دهای حکومتی محسوب می شوند و لازم است، مردم نیز در انتخاب نمایندگان خود در این عرصه دقت کنند.
وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره های پیشین، تجربه موفقی از اداره امور شهر کسب کردند و در برخی موارد نیز کارآمدی لازم را نداشتند و تجربه های ناموفق برخی شوراها در ادوار گذشته، ضرورت انتخاب افراد متخصص، با انگیزه، کاردان و دلسوز را دو چندان کرده است.
انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، 24 خردادماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.