مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: 60 تا 70 درصد مزارع دیم شهرستان بیله‌سوار به دلیل خشکسالی دچار خسارت کلی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی حسنیان در بازدید از وضعیت کشت و زرع کشتزارهای بیله‌سوار اظهار داشت: بارش‌های سال زراعی جاری تا اسفندماه در حد مطلوب بود اما از نیمه اول اسفند تاکنون این بارش‌ها به شدت کاهش یافته و مزارع دیم بیله‌سوار دچار خشکسالی شده است.

وی با یادآوری اینکه در 91 هزار و 600 هکتار از اراضی دیم بیله‌سوار انواع محصولات به ویژه غلات و حبوبات کشت شده است خاطرنشان کرد: 80 هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم و 11 هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته که زارعان دچار خسارات عمده شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار به وضعیت نامطلوب رطوبت مزارع و پایین بودن کیفیت عمل‌آوری اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از این مزارع که زیرپوشش بیمه قرار گرفته است می‌توانند خسارت خود را جبران کنند.

حسنیان یادآور شد: از کل اراضی دیم شهرستان 60 هزار هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که کارشناسان امر سعی می‌کنند نسبت به برآورد خسارت و برطرف کردن مشکلات زارعان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی وضعیت کشت در مزارع آبی را با توجه به تجهیز اکثر مزارع به شیوه‌های نوین آبیاری مناسب ارزیابی و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از اوایل خردادماه کار برداشت گندم و جو در مزارع شهرستان بیله‌سوار آغاز شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار در پایان گفت: به احتمال زیاد با توجه به خشکسالی رخ داده در مزارع دیم بیله‌سوار میزان تولید گندم در این شهرستان کاهش یابد/س 

برچسب ها: اردبیل ، خشکسالی ، مزارع ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.