رئیس اداره مواد غذایی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذای با شروع فصل گرما خبر داد.

مهندس فرهادی، رئیس اداره مواد غذایی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هر ساله در ابتدای سال به تمام معاونت های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کشور برنامه نظارت بر اماکن و عرضه و توزیع مواد غذایی ابلاغ شوند ولی طبیعتا همه ساله با  توجه به دستاورهايي که سال گذشته داشته این برنامه مورد بازنگری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ جدید معاون بهداشتی وزارت بهداشت و نظارت بر مناطق حساس تشدید پیدا می کند گفت: در حال حاضر تعداد بازرسین و امکانات ما برای بازدید و نظارت محدود است که در راستای ابلاغ این دستور باید با تجهیز منابع مالی و تعداد بازرسین نظارت ها را به خصوص در روزهای تعطیل و شب تشدید کنیم.

 فرهادی عنوان کرد: طی این ابلاغ ساعت کاری بازرسین از 8 صبح تا 8 شب تعیین شده كه از ساعت 8 شب تا 8 صبح هم از تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور یک تلفن ثابت خواسته شده تا جوابگوی شکایت مردم باشد.

وی با بيان اينكه با شروع فصل  گرما میزان بیماری های عفونی و گوارشی در اثر مصرف مواد غذایی آلوده افزایش مي يابد خاطر نشان کرد: طبق این ابلاغ نظارت بر رستوران های بین راهی و آب آشامیدني مراکز عرضه مواد غذایی تشدید پیدا کرده است.

فرهادی خاطر نشان کرد:  سامانه 1490 هم که سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در تمام حوزه های بهداشتی و درمانی است هم جوابگوی رسیدگی به شکایت شما می باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار