در ادامه روند انحطاط اخلاقي و خانوادگي در کشورهاي غربي، پارلمان پرتغال کسب حضانت فرزند توسط يکي از زوج هاي همجنس باز در آن کشور را قانوني دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه راشا تودي ؛ اين قانون توسط حزب سوسياليست پرتغال به پارلمان آن کشور ارايه شده بود و با راي مثبت 230 نفر از نمايندگان پارلمان پرتغال به تصويب رسيد.  با اين حال اکثريت پارلمان آن کشور اظهار داشته اند که به قانون ارايه شده از سوي بلوک چپ آن کشور که خواستار قانوني شدن حضانت فرزند از سوي زوج هاي همجنس باز بوده اند با 104 راي منفي در مقابل 77 راي مثبت و 21 راي ممتنع مخالفت کرده اند.

 طبق قانون جديد تصويب شده يکي از اعضاي زوج هاي همجنس باز خواهد توانست کودکي را به حضانت بگيرد اما قانون به حضانت گرفته شدن کودک از سوي يک زوج همجنس باز را برسميت نمي شناسد.

حزب سوسياليست پرتغال در سال 2010 ميلادي که داراي اکثريت کرسي هاي پارلمان بود نيز طرح قانوني شدن ازدواج همجنس بازان به همراه برگزاري مراسم رسمي جشن عروسي را به پارلمان آن کشور ارايه کرده بود با اين حال پس از برگزاري انتخابات اين حزب اکثريت کرسي هاي پارلمان را در مقابل احزاب جناح راست از دست داد. 

گفتني است شوراي قانونگذاري فرانسه نيز قانون ازدواج همجس بازان در آن کشور را تاييد کرد. ، با تاييد اين قانون فرانسه چهاردهمين کشوري در جهان خواهد بود که ازدواج همجنس بازان را برسميت شناخته است.

 اين قاون براي اجرايي شدن بايستي به امضاي "فرانسوا اولاند" رييس جمهور فرانسه برسد که پيش تر نيز در ماه نوامبر موافقت خود با اين اقدام شنيع را اعلام کرده بود. ماه گذشته مجمع ملي فرانسه که اکثريت نمايندگانش را اعضاي حزب سوسياليست فرانسه تشکيل مي دهند و با قانوني شدن ازدواج همجنس بازان موافق بوده اند با 331 راي موافق در مقابل 225 راي مخالف اين قانون را به تصويب رساندند. اين قانون به زوج هاي همجنس باز اجازه ازدواج رسمي و حضانت فرزند را مي دهد. 

برچسب ها: حضانت ، همچنس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار