مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از استقبال هنردوستان از سه غرفه صنایع دستی این استان در کاخ موزه سعد آباد خبر داد.

ˈحمیدرضا واعظی زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی هنری و نمایشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در هفته میراث فرهنگی در تهران فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی های گردشگری و نیز آثار صنایع دستی این منطقه است.
وی با اشاره به قدمت برخی تولیدات صنایع دستی و در عین حال جذابیت این آثار گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی استان در کاخ موزه سعد آباد جلوه ای از هنر و توانایی هنرمندان صنایع دستی استان را در معرض دیدگردشگران و بازدیدکنندگان کاخ سعد آباد دیگر استانها قرار داده است.
واعظی زاده از اجرای برنامه های محلی شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در 29اردیبهشت در کاخ موزه سعدآباد خبر داد و افزود: در کنار برنامه های فرهنگی آیینی از جمله شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی، توزیع اقلام فرهنگی زمینه معرفی هر چه بیشتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را فراهم کرده است.
واعظی زاده با بیان اینکه این استان با داشتن بیش از 700 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، گردشگری یکی از بخش های بالفعل و اقتصادی آن است گفت: هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد فرصتی است تا جاذبه ها و استعداد های بخش گردشگری این استان در سایه تعامل رسانه ای بیش از پیش بازگو شود./س
برچسب ها: صنایع ، دستی ، کاخ ، سعد ، آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.