مشاوروزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کشور از رشد10درصدی شاخص بهره مندی مردم از فاضلاب در دولت های نهم و دهم خبر داد.

 سید ˈمهدی ثمره هاشمیˈروز جمعه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب یاسوج به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج،گفت: میزان بهره مندی کشور از تصفیه خانه های فاضلاب هم اکنون 39 درصد است.
وی بیان کرد: شاخص بهره مندی استان کهگیلویه وبویراحمد از شبکه های فاضلاب نیز حدود 20درصد است که با راه اندازی پروژه های در دست اجرا بیش از میانگین کشور خواهد شد.
وی فرایند تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج را مطلوب و مطابق با استانداردهای بین المللی و زیست محیطی دانست و افزود: میزان مشارکت افراد برای زیرپوشش قرار گرفتن شبکه های فاضلاب در این استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
وی تعداد مشترکان زیر پوشش شبکه های فاضلاب در یاسوج را هم اکنون حدود 16هزار نفر اعلام کرد.
ثمره هاشمی حفظ بهداشت همگانی ،حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده را از اهداف مهم طرح های فاضلاب شهری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های اساسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توسعه تصفیه خانه های فاضلاب در سطح روستا ها است، گفت: امسال افزون بر 194میلیون یورو برای بخش فاضلاب روستاهای کشور اختصاص یافته است./س
برچسب ها: شاخص ، فاضلاب ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.