معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: استان تهران به عنوان قطب معدنی و صنایع معدنی کشور محسوب می شود.

مجید پورمقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همه مجوزهای صادره در شهرستان دماوند با مساحت دو هزار و 46 کیلومترمربع را 348 فقره است.

وی ادامه داد: پروانه بهره برداری شده معدن در دماوند 86 فقره، معدن غیرفعال 26 فقره، پروانه اکتشاف جاری 15 فقره، درخواست صدور پروانه اکتشاف 114 فقره، معادن متروکه هشت فقره، گواهی کشف سه فقره، درخواست مشمول ماده 15 قانون 32 فقره، معادن شن و ماسه آبرفتی سه فقره، معادن خاک رس یک فقره، معادن مخروط کوهی 86 فقره و معادن کوهی اکتشاف شده در دماوند پنج فقره است.

پور مقدم از اشتغال 10 هزار تهرانی در معادن کوهی و آبرفتی این استان خبر داد و افزود: مجموع معادن در استان تهران 600 واحد است و از این مجموع 200 معدن کوهی، 226 معدن آبرفتی و 174 معدن خاک رسی است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: تهران با داشتن 48 پروانه معدن مخروط کوهی بیشترین تعداد این گونه معادن کشور را دارد، همچنین این استان با برخورداری از سه هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن بیشترین اعضا در این مجموعه را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی ضمن اعلام وجود 727 واحد صنایع معدنی در استان افزود: تهران با داشتن چهار کارخانه سیمان بزرگترین تولید کننده مواد اولیه کارخانجات این محصول در کشور قلمداد می شود.

پورمقدم سهم شرق استان تهران از این کارخانه های سیمان را یک واحد اعلام کرد و ادامه داد: در واحدهای صنایع معدنی این چهار کارخانه سیمان در استان تهران سه هزار نفر به طور مستقیم دارای شغل هستند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه با احداث یک کارخانه، برای 500 نفر اشتغال مستقیم و برای پنج هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود، تصریح کرد: شهرستان دماوند سهم بسزایی در تأمین مواد اولیه این کارخانجات سیمان ایفا می کند./س


برچسب ها: تهران ، معدن ، اکتشاف ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.