مردم ریحانلی ترکیه از سیاستهای دولت درباره بحران سوریه خشمگینند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی سی ان ان  ; بن ویدمن خبرنگار این شبکه در گزارشی از ریحانلی ترکیه گفت انفجارها در ریحانلی باعث شده است تا بسیاری از مردم این شهر اعتماد خود را به دولت ترکیه از دست بدهند، دولتی که حمایت از قیام مردم در سوریه را اولویت خود قرار داده است. صاحب رستورانی که بر اثر انفجار آسیب زیادی دیده است گفت هم اکنون در سوریه جنگ است. دولت ترکیه باید مراقب باشد چه کسی وارد کشور می شود. 

در آن انفجارها حدود پنجاه نفر کشته شدند. دولت بنیادگرایان ترکیه تحت حمایت دولت سوریه را مسئول این انفجارها می داند. قیام مردم سوریه دولت ترکیه را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است. از یک طرف دولت ترکیه می خواهد از این قیام حمایت کند اما از طرف دیگر مردم ترکیه باید تاوان آن را با انفجار یا دیگر حملات بدهند. دیروز عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه به ریحانلی آمد. او به خبرنگاران گفت این بزرگترین حمله تروریستی در ترکیه بوده است. من کسانی را که این عمل را انجام دادند، کسانی که آن را برنامه ریزی کردند و کسانی که به آن کمک کردند، به شدت محکوم می کنم. دیر یا زود آنها جواب این جنایت خود را خواهند گرفت.

او سپس با خانواده های برخی قربانیان ملاقات کرد اما شماری از ساکنان محل با داد و فریاد خشم خود را علیه دولت نشان دادند. آنها بر این باورند دولت با سیاستهای خود این بخش از کشور را در معرض خطر قرار داده است. هم اکنون دهها هزار آواره سوری در ریحانلی ساکن هستند. بیشتر مردم ریحانلی می گویند با کسانی که از خشونتهای سوریه فرار کرده اند خصومت ندارند اما وقت آن است دولت سختگیری بیشتری کند. 

برچسب ها: ترکیه ، دولت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار