نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي جنگ رسانه‌اي، سياسي و ژورناليستي عليه ايران را دنبال کرده و تلاش مي‌کند حلاوت دسترسي ايران به دانش هسته‌اي را با طرح موضوعات مختلف از بين ببرد.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم سرعين، نمين و اردبيل در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به درخواست "آمانو" مبني بر بازديد آژانس از نيروگاه بوشهر گفت:آژانس بين‌المللي انرژي اتمي جنگ رسانه‌اي،سياسي و ژورناليستي عليه ايران را دنبال مي‌کند و تلاش مي‌کند حلاوت دسترسي ايران به دانش هسته‌اي را با طرح موضوعات مختلف از بين ببرد.

وي تصريح کرد: ايران در بحث انرژي هسته‌اي مسئله پنهاني ندارد؛چرا که هم اکنون تعداد قابل توجهي کارشناس خارجي در ايران مشغول فعاليت هستند.

نماينده مردم سرعين، نمين و اردبيل اظهار داشت:زلزله اخير در بوشهر هيچ تاثيري در نيروگاه نگذاشته،چرا که کانون زلزله 150 کيلومتر دورتر از نيروگاه بوده و قابليت سازه‌اي اين نيروگاه بيش از 8.5 ريشتر زلزله را در هسته نيروگاه تحمل مي‌کند به همين خاطر اشکالي ندارد که با بازديد آژانس موافقت شود.  

وي ادامه داد:آژانس قصد فضاسازي عليه ايران با وقوع اين زلزله را دارد؛چرا که آژانس به‌دنبال القاي تاثير زلزله بوشهر بر نيروگاه است اما اين نيروگاه هم اکنون علاوه بر توليد برق،تعداد قابل توجهي کارشناس خارجي در آن مشغول به فعاليت هستند كه اگر مشکلي براي آن پيش مي‌آمد سريعا ايران را ترک مي‌کردند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطرنشان کرد:خواسته آمانو مبني بر بازديد از نيروگاه بوشهر يک نوع بازي و ايجاد سوال و شک در برنامه هسته‌اي ايران بوده ؛چرا که به‌دنبال سنگ‌اندازي در مسير برنامه هسته‌اي ايران هستند.

 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، آژانس ، آمانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار