نشست تخصصی چالش ها و راهکارهای حقوقی تحکیم بنیان خانواده به عنوان دومین پنل تخصصی همایش بین المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) پرديس خواهران، عصر پنج شنبه در ميزگرد تخصصی چالش ها و راهكارهای حقوقی تحكيم بنيان خانواده به عنوان دومين پنل تخصصی همايش بين المللی فلسفه حقوق زن در اسلام گفت: اگر نگاه سيستمی به تعريف خانواده نداشته باشيم قطعا آرای بسياری از جامعه شناسان و انديشمندان به مسئله خانواده در تبيين متون حقوقی با قرآن و آموزه های اهل بيت(ع) متناقض است.

وی با بيان اين كه برای تبيين حقوق خانواده بايد تعريف مناسبی از زن، مرد و كودك داشته باشيم ابراز كرد: خانواده در نظام دينی به معنای ميثاق عميق است و غرب می خواهد آموزه های قرآنی را غير مستحكم نشان دهد در حالی که ميثاق غليظ در اسلام شامل پيوندی ناگسستنی در خانواده های می شود.

وی بيان كرد: قرار دادن وجود زن و مرد در نظام آفرينش به گونه ای است كه هر دو در كنار هم جفت شده و به كمال می رسند و اگر نگاهی انسان شناسانه به زن و مرد نداشته باشيم و از آموزه های قرآن تمسك نجوييم تعريف مناسبی از حقوق خانواده نخواهيم داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) – پرديس خواهران اظهار كرد: خانواده يك نظام كاملا تعاملی با نگاه سيستمی است و در نگاه كلان، ارضای نيازهای عاطفی و جنسی و توليد نسل را بايد در كنار هم همزمان داشته باشيم تا شاهد وجود خانواده ای متعارف باشيم.

برگزاری همايش بين‌المللی فلسفه حقوق زن 27 آذرماه سال گذشته به تصويب هيئت وزيران رسيد و از يكم دی‌ماه نزديك به 210 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است و از بين اين مقالات، تعداد 60 مقاله توسط داوران پذيرفته شده است كه 15 عنوان آن در همايش ارائه خواهد شد و تمامی 60 مقاله نيز به‌زودی به چاپ می‌رسد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.