استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: آیت‌الله بهجت از جمله کسانی بود که به مقام معرفت‌الله رسیده و میان علم و معرفت را جمع کرده بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی‌نیا در چهارمین مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه شیعی عالمان بسیاری را در طول تاریخ تربیت کرده‌اند، اظهار کرد: دانشمندان شیعه بسیار بوده‌اند اما سخن گفتن درباره مرحوم آیت‌الله بهجت دشواری‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: هنوز آن طور که شایسته است علمیت آیت‌الله بهجت در جامعه تبیین و تشریح نشده و این در حالی است که بسیاری او را جزو کبار علمای شیعه می‌دانند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب جوان باید علم و معرفت آیت‌الله بهجت را بشناسند و آن را ترویج کنند، گفت: این عالم وارسته به درجات بالای عرفانی رسیده بود و این مقام بدون علم و دانش میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: در روایات اشاره شده است که در عمر آدمی نسیم‌هایی بر انسان می‌وزد که همان فرصت‌هایی هستند که خداوند در اختیار او می‌گذارد و آدمی نباید از آنها غافل باشد.

فاطمی‌نیا با بیان اینکه آیت‌الله بهجت به مقام معرفت‌الله رسیده بود، گفت: این عالم وارسته همه چیز را در عبودیت و بندگی می‌دانست و خود در فضای بندگی خالصانه سیر می‌کرد./س

برچسب ها: قم ، بهجت ، عارف بالله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.