یک فرمانده ارشد طالبان در یک عملیات نظامی مشترک نیروهای امنیتی افغان و نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در استان بلخ در شمال افغانستان کشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، نیروهای کمک به امنیت بین‌الملل (ایساف) به رهبری امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یک ترکیب از نیروهای افغانی و نیروهای امنیتی ائتلاف، شاه‌گل، یک مقام ارشد طالبان را در عملیاتی در منطقه "چمتال" در ولایت بلخ، در روز پنج‌شنبه کشته‌اند.
 
در این بیانیه همچنین آمده است که روز پنج‌شنبه یک فرمانده دیگر طالبان نیز در یک عملیات مشترک در منطقه "نهرالسراج" از ولایت هلمند بازداشت شده است.
 
در بیانیه ایساف تاکید شده است: شاه گل، کنترل عملیاتی بیش از یک گروه از ستیزه‌جویانی را داشت که مسئول حملات متعددی علیه نیروهای افغان و ائتلاف است. همچنین این فرد، در عملیات‌های آدم‌ربایی، تهیه و توزیع اسلحه و تجهیزات نظامی به شورشیان در منطقه محلی دست داشت و به منظور تامین مالی فعالیت‌های شورشیان به جمع‌آوری غیرقانونی مالیات می‌پرداخت.
 
در ۱۲ فوریه، یکی دیگر از فرماندهان ارشد طالبان، در عملیات مشترکی که توسط نیروهای افغان و سربازان ائتلاف به رهبری امریکا در ولایت یلخ در جنوب افغانستان انجام شد، کشته شد.
 
امریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه علیه تروریسم به افغانستان حمله کرد. این تهاجم منجر به حذف طالبان از قدرت شد، اما با وجود حضور هزاران نفر از نیروهای ائتلاف در افغانستان، ناامنی روز به روز در سراسر این کشور در حال گسترش است.

برچسب ها: طالبان ، بلخ ، افغانستان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار