يك حقوقدان سوري فاش كرد كه عربستان و قطر براي گسترش تفكر تكفيري در منطقه تلاش مي كنند و درصدد تشكيل جبهه ضد ايراني-روسي-چيني، به سبب پشتيباني اين كشورها از سوريه هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، "رياض صقر" اظهار داشت: انتشار تصاوير جنايات تروریست ها در سوريه نظير بيرون كشيدن قلب سربازان سوری و خوردن آن و همچنین تصاوير كشتار، تجاوز، سرقت و چپاول شهروندان این کشور توسط تروریست ها، نشان مي دهد كه اين جنایتکاران به هيچ وجه بويي از اسلام و انسانیت نبرده اند.
 
وي افزود: طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي در سوریه بر پايه ترويج تحجر ديني از طريق فعاليت هاي القاعده، جبهه النصره و ديگر گروه هاي مشابه است تا با زير سئوال بردن اعمال و رفتار اين گروه ها، اسلام نیز زير سئوال برود و فتنه فراگير شود.
 
صقر تاكيد كرد: تروریست های در حال جنگ با ارتش سوریه به هیچ وجه منتسب به اسلام نيستند و این جنایتکاران دست پرورده عربستان، قطر و ديگر كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس هستند.
 
اين فعال سياسي و حقوقدان سوري با تاکید بر آن که تفكر تروریست ها در واقع آبشخوري سياه و تاريك است، تصریح کرد: تروریست ها به گمان خود به دنبال برقراري خلافت در سوریه هستند، حتي اگر لازم باشد اين خلافت را در روستايي با صد نفر جمعيت برقرار مي كنند و گواه اين مدعا، اعلام اين موضوع در روستاي تلكلخ يا هر مكان ديگري است كه تروریست ها آن را تحت تصرف خود درآورند.   
 
وي با تاكيد بر تلاش عربستان و قطر براي صادر كردن وهابيت به كشورهاي منطقه، افزود: در نشست سران كشورهاي اسلامي در مكه، توافق محرمانه اي درباره تشكيل جبهه اي جهاني علیه ايران، روسيه و چين شكل گرفت و علت آن، حمايت و پشتيباني اين سه كشور از سوريه بود.
 
 صقر در پايان با بيان اين كه آمريكا تروريسم را به دو دسته مجاز و غيرمجاز تقسيم كرده، گفت: در حالي كه آمريكا در ظاهر جبهه النصره را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده، با اين حال تحت عناوين مختلف از اين گروهک تروریستی حمايت مي كند و می بینیم که آمريكا به ظاهر تروريسم را در سراسر جهان غيرمجاز مي شمارد، مگر در سوريه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار