یکی از متهمان بمب گذاری های بوستون که چند روز بعد از وقوع حملات داخل قایقی پیدا شد در پیامی دستنویس این حمله را انتقام از جنگ های آمریکا در کشورهای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد یکی از متهمان بمب گذاری های بوستون که چند روز بعد از وقوع حملات داخل قایقی پیدا شد در پیامی دستنویس این حمله را انتقام از جنگ های آمریکا در کشورهای اسلامی معرفی کرد.

شبکه سی بی اس نیوز در این گزارش به نقل از منابع ناشناس گزارش داد جوهر تسارنایف این پیام را با استفاده از خودکار روی دیوار داخلی قایق محل اختفای خود نوشته بود.

بر اساس این گزارش، این پیام با این جمله به پایان می رسد «اگر به یک مسلمان حمله کنید مثل این است که به همه مسلمانان حمله کرده اید.»

این شبکه خبری گزارش داد جوهر تسارنایف 19 ساله در این پیام برادر بیست و شش ساله خود تامرلان تسارنایف را که در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده بود «شهید» نامید.

جان میلر از گزارشگران شبکه سی بی اس نیوز که سخنگوی سابق سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) است گفت‌:«این پیام اساسا اعلام می کند که بمبگذاری ها نوعی انتقام از جنایت های آمریکا علیه مسلمانان در کشورهایی نظیر عراق و افغانستان است و اینکه قربانیان بمب گذاری های بوستون نیز در حکم «هزینه ناخواسته ای»است که باید پرداخت می شد همانگونه که غیرنظامیان بیگناه، قربانی جنگ های آمریکا در گوشه و کنار جهان می شوند.»

در بمب گذاری های بوستون که نزدیک خط پایان مسابقات ماراتن این شهر روی داد سه نفر کشته و 264 نفر دیگر زخمی شدند.

جوهر تسارنایف روز نوزده آوریل بعد از تعقیب و گریزی طولانی در حالی که داخل قایقی پنهان شده بود پیدا شد.
برچسب ها: حمله ، انتقام ، جنگ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار