استفاده از پلاکارد و بنر یکی از شیوه های مرسوم در کشور ما برای اطلاع رسانی محیطی است که اکنون به دلیل ورود اقلام دیجیتالی به بازار، باید ابزار اطلاع رسانی را تغییر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، پلاکارد و بنر در سال های گذشته به دلیل نبود ابزارهای دیگر برای تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی، اقلام مفید و موثری محسوب می شدند اما اکنون به دلیل ورود نسل جدید اقلام تبلیغاتی از قبیل تلویزیون های شهری و تابلوهای دیجیتالی باید شیوه های تبلیغات محیطی و ابزارهای مورد نیاز برای این امر را نیز تغییر داد.
تبلیغ کنندگان در استفاده از بنر و پلاکارد باید در هر دوره هزینه های گزافی را متحمل می شدند و عوامل محیطی از قبیل تهدیدات فردی که منجر به پارگی این اقلام می شد و همچنین تهدیدات دیگری از جمله باد، باران، برف و گرما و سرما بر کارایی این اقلام تاثیر منفی می گذاشت و اجازه نمی داد اطلاع رسانی و تبلیغات به درستی انجام شود.
آلودگی تصویری یکی دیگر از پیامدهای استفاده از بنر، پلاکارد و پارچه نوشته است که نصب این اقلام در سطح شهرها، چشم شهروندان را خسته می کند و جذابیت را از چهره شهرها ربوده است.
در مناسبت های مختلف حجم این اقلام در سطح شهر آنقدر زیاد است که شهروندان تمایلی به نگاه کردن به این اقلام تبلیغاتی ندارند و بی اعتنا از کنار آن رد می شوند و از این رو تبلیغات اثر بخشی و کارایی لازم را ندارد.
بیش از 90 درصد بنرها، پلاکاردها و پارچه نوشته ها برای یک بار استفاده می شوند و این مساله منجر به بالا رفتن هزینه ها در اطلاع رسانی می شود.
با رشد تکنولوژی، دنیای دیجیتال برای تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی نیز نسخه پیچیده و اکنون تلویزیون های شهری و تابلوهای دیجیتالی می توانند به یک تبلیغات و اطلاع رسانی با کیفیت، خوب و تاثیر گذار کمک کنند.
استفاده از این شیوه مدرن تبلیغاتی تنها به یک سرمایه گذاری اولیه نیاز دارد و در قبال آن بهترین کارایی را می تواند داشته باشد.
بیشترین استفاده کنندگان از تبلیغات و اطلاع رسانی های محیطی، دستگاه های دولتی هستند که به مناسبت های مختلف اقدام به نصب بنر و پلاکارد می کنند که این رویه را در این دستگاه ها باید عوض کرد و از آنها خواست برای ارتقای کیفیت، در اطلاع رسانی های خود به سوی تبلیغات مدرن با استفاده از تکنولوژی روز بروند.
بخش خصوصی نیز برای تبلیغات خود می تواند با پرداخت مبلغ اجاره آن، از تابلو دستگاه های دولتی استفاده کند و یا اینکه شهرداری این گونه تابلوها را در میادین و خیابان های پرتردد نصب کند و در قبال دریافت اجاره از متقاضیان، به آنان مجوز تبلیغات بدهد.
اکنون برای هر تبلیغات محیطی به شیوه سنتی باید مبلغی به شهرداری بابت مجوز نصب پرداخت شود که شهرداری خود می تواند با نصب چندین تلویزیون شهری و یا تابلوی دیجیتالی در میادین و خیابان های پرتردد شهر، هزینه را از متقاضیان درج آگهی تبلیغاتی اخذ کند و به بهترین شیوه اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.
اکنون نصب تابلوهای دیجیتالی در دستگاه های دولتی به تدریج در حال گسترش است اما در نصب این تابلوها نیز نباید از موضوع زیبایی شهری غافل ماند و تعدد این تابلوها نیز می تواند تاثیر منفی بر اطلاع رسانی داشته باشد.
دستگاه های دولتی به تبع نوع فعالیت خود می توانند از تابلوهای دیجیتالی در ابعاد مختلف البته با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری استفاده کنند و در راستای اطلاع رسانی اهداف و برنامه های خود اقدام نمایند.
استفاده از تکنولوژی روز در تبلیغات و اطلاع رسانی به زیبا شدن چهره شهر کمک می کند و منجر به کاهش هزینه ها، ارتقای کیفیت اطلاع رسانی و به تبع تاثیرگذاری اهداف و برنامه های سازمانی می شود./س
برچسب ها: تابلو ، دیجیتالی ، پلاکارد ، بنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.