معاون مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: برای تحقق اهداف پيش بيني شده در چشم انداز و رسیدن به سرآمدی منطقه ای پتروشیمی در کشور بايد نگاه ويژه در سطح جامع و جهانی در اين صنعت باشد.

پرویز صحاف زاده ، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: چشم انداز صنعت پتروشیمی رویدادهایی همچون IPFبه عنوان یک بستر ارتباطی مهم و موثر، جایگاه ویژه ای در توسعه صنعت، پتروشیمی دارد. بر اساس همین نگاه هم شعار دهمین دوره همایش بین المللی پتروشیمی ایران گردهمایی ذینفعان پتروشیمی در سراسر جهان انتخاب شده است ،چرا که معتقدیم حل مسائل صنعت و یافتن راه حل های موثر و پایدار برای توسعه پتروشیمی، نیازمند نگاه جامع نگر و جهانی به این حوزه است.

وي تصريح کرد: کارکرد همایش پتروشیمی ایران ، در تمام دوره های پیشین و نیز در این دوره، ایجاد یک پل ارتباطی بین ذینفعان صنعت با هدف یافتن فرصت های تازه برای همکاری و تسهیل توسعه پتروشیمی کشور بوده است. در سالهای اخیر ارتباطات در صنعت و مدیریت آن، اهمیت روز افزونی یافته است.

وي ادامه داد: رویکرد اصلی IPF، توسعه صنعت و تجارت پتروشیمی است و ما در شرکت ملی پتروشیمی ایران معتقد هستیم که توسعه صنعت، نیازمند توجه و رشد متوازن در چهار محور اصلی شامل جذب سرمایه، فناوری، خوراک، تجارت و لجستیک محصولات پتروشیمی است. بر همین اساس تلاش کرده ایم در تعریف محورهای سیزدگانه همایش توجه و بررسی متوازنی نسبت به این چهار مقوله اصلی منعکس باشد. نظر به اینکه در کشور ما، دسترسی به این عوامل به صورت مزیت آور و رقابتی کاملا امکان پذیر است، همایش بین المللی پتروشیمی ایران را فرصتی می بینیم تا راه همنشینی و اتصال این چهار عامل در جهت توسعه صنعت و ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر برای اقتصاد ملی را هموار سازد.

صحاف زاده با اشاره به اينکه هدف در نظر گرفته شده برای صنعت پتروشیمی در سند چشم انداز دستیابی به سرآمدی منطقه ای است، افزود: در شرایطی که ما در منطقه با رقبای بزرگ و جدی رو به رو هستیم، برای تحقق هدف تعیین شده در چشم انداز و رسیدن به سرآمدی منطقه ای پتروشیمی باید بر مواردی که در آن مزیت ویژه داریم تمرکز کنیم. با همین نگاه ،تمرکز IPFدهم بر کسب و کارهای دانش بنیان در صنعت پتروشیمی و حوزه های وابسته است و بر این اساس شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع و مجموعه ای از سخنرانی های تخصصی به صورت موازی در این همایش خواهیم بود.

وي ادامه داد: همچنین با توجه به تجربیات موفق فعالیت بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی ایران، امیدواریم با معرفی وتشریح این موفقیت ها زمینه مشارکت فعال تری از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در پتروشیمی کشور فراهم آید.

برچسب ها: پتروشیمی ، جهان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار