دبیر فدراسیون کشتی ایران گفت: در کنگره فیلا باید با قدرت از اعتبار و حیثیت کشتی ایران دفاع کنيم.

محمدرضا توپچی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پیش از اعزام به مسکو گفت: مواضع کشتی ایران به عنوان یکی از قطب های اصلی کشتی در دنیا نباید نادیده گرفته شود به همین منظور قصد داریم در کنگره فیلا که روز 28 اردیبهشت در مسکو برگزار می شود حضور تاثیر گذاری داشته باشیم.

دبير فدراسيون کشتي ايران در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای لابی روسها اندیشیده اند اظهار داشت: به طور حتم وقتی روسیه تمام هزینه های میزبانی کنگره فیلا را بر عهده گرفته به دنبال حمایت از لالوویچ و در واقع رسیدن به قدرت در کشتی جهان است اما ما به دنبال فرد بی طرف هستیم چرا که اعتقاد داریم باید مواضع و منافع همه کشورهای دنیا مد نظر قرار بگیرد.

توپچی درباره مطرح شدن تغییر قوانین کشتی گفت: به هر حال به غیر از افزایش تایم کشتی که تا اندازه ای کشتی ما را دچار مشکل نخواهد کرد، اضافه شدن وزن های کشتی بانوان و حذف بالاپوش دوبنده کشتی فرنگی به ضرر ایران خواهد بود از همین رو در این موارد باید با قدرت بیشتری از مواضع خود دفاع کنیم.

دبیر فدراسیون کشتی درباره این که آیا مسابقات جام یادگار امام (ره) امسال برگزار خواهد شد گفت: پس از انصراف شهر مقدس قم، جام یادگار امام (ره) نیز همچون جام جهان پهلوان تختی در تهران برگزار می شود به همین منظور رایزنی های لازم با کشورهای خارجی صورت گرفته که امیدوارم شاهد رقابتهای باشکوهی طی روزهای 2 و 3 خرداد در سالن شهدای هفتم تیر تهران باشیم.

توپچي با اشاره به پيروزي تيم کشتي آزاد ايران مقابل آمريکا خاطرنشان کرد: ملي پوشان کشورمان بار ديگر قدرت خود را به رخ همگان کشيدند و با پيروزي مقتدرانه 6 بر يک در خاک کشور آمريکا از اعتبار و حيثيت کشتي ايران دفاع کردند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار