مهمترين عناوين روز گذشته به شرح زير مي باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
براي اينكه بدانيم رسانه‌هاي خارجي در آستانه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري در ايران، چه ترفندهايي بكار مي‌گيرند، با بخش اول از گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران همراه شويد:
وزارت بهداشت افغانستان از کشته شدن شش نفر و مجروح شدن 37 نفر ديگر براثر انفجار امروز صبح کابل خبر داد.
مدتی است مسلمانان مظلوم روهینگیا در میانمار اسیر بودایی های افراطی تا بن دندان مسلح هستند. هر ازچندگاهی عده ای بودایی مسلح به روستاهای آنان حمله میکنند و همه چیز را با خاک یکسان می کنند و یا آتش می زنند.
رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا اعلام کرد نظاميان زن در امريکا به تدريج اميد و اعتماد خود را به حل معضل آزار و اذيت جنسي در نيروهاي مسلح اين کشور از دست داده اند.
نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد ، قطعنامه اخير مجمع عمومي ضد سوريه را مغاير با منشور ملل متحد و با رويکردي تقابلي خواند و گفت اين قطعنامه تلاشهاي بين المللي براي يافتن راه حل مسالمت آميز در سوريه را تضعيف و خطر گسترش بحران به ساير کشورهاي منطقه را تسريع مي کند.
رسوايي مالياتي دولت آمريکا، باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور را به موضع گيري وادار کرد. در همين حال وزير خزانه داري آمريکا از رئيس سازمان فدرال ماليات خواست استعفا کند و استعفاي او را پذيرفت .
سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان امروز(پنج شنبه) ساعت 11 یه وقت استانبول کنفرانس مطبوعاتی در محل کنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌کند.
به گزارش خبرگزاري دولتي کويت (کونا) دولت اردن روز گذشته با انتشار بيانيه اي تصميم رژيم صهيونيستي در تخريب مساجد "محمد الفاتح" در ناحيه "راس العامود" و مسجد "خالد بن الوليد" در نزديکي بين المقدس را محکوم کرده است.
شهرک نشينان صهيونيست براي يورش و ورود به مسجد الاقصي دراطراف اين مسجد تجمع کردند.
شرکت معروف آمريکايي "جنرال الکتريک" که سازنده هواپيماهاي مدل بوئينگ مي باشد ضمن هشدار نسبت به ايجاد نقص فني در هواپيماي ميان برد مدل "جامبو 777" اذعان کرده که وجود اين نواقص سبب شده بود که در سال گذشته ميلادي دوبار هواپيماي بوئينگ اين مدل در هنگام پرواز خاموش شوند.
خبرگزاري براثا عراق عکسي هوايي از مرقد مطهر امام حسين (ع) و گنبد آن منتشر کرد.
"کمال قليجداراوغلو" رهبر حزب "جمهوريخواه خلق" جريان اصلي اپوزيسيون ترکيه در جديدترين اظهارات خود پيرامون بمبگذاري منطقه مرزي "ريحانلي" در مرز ترکيه و سوريه که به کشته شدن 51 نفر انجاميد "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه را "قاتل" و عامل اصلي کشته شدن اين افراد دانست.
یک قطعه الماس به وزن 101.73 قیراط در حراج موسسه کریستی در ژنو به قیمت 26.7 میلیون دلار به فروش رفت.
"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری مدعي شد که اسرائيل حق دارد براي جلوگيري از رسيدن سلاح به حزب الله لبنان، سوریه را مورد حملات هوایی قرار دهد.
امروزپنج شنبه بيست و ششم ارديبهشت ماه بهاي جهاني نفت و طلا همزمان با هم سقوط كرد.
در پي فروريختن بخشي از سقف يک کارخانه توليد کفش نزديک شهر کامپونگ اسپيو در جنوب کامبوج در روز پنجشنبه، شش نفر جان باختند و 11 تن زخمي شدند.
اعضاي گروه تروريستي جبهه "النصره" وابسته به گروه القاعده امروز فيلمي تکان دهنده از شليک تير خلاص به سر 11 نفر از شهروندان سوري به اتهام ارتباط با دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه و کشتن آنها به شکلي فجيع منتشر کردند.
در آخرين مورد از سري تيراندازي‌هاي مرگبار چند ماه اخير در امريکا، پسر بچه اي ۴ ساله يک پسر ۱۱ ساله را در ايالت فلوريدا به ضرب گلوله کشت.
لاوروف از آمريکا خواست براي وادار کردن مخالفان سوري به اعزام هيئتي واحد به کنفرانس «ژنو2» از نفوذ خود استفاده کند.
وزير سابق دارايي روسيه ممکن است تا پايان سال جاري جانشين "ديميتري مدودف" نخست وزير روسيه شود.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار