شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري مطرح شد؛

خلق "حماسه سياسي" نظام سلطه را وادار به امتيازدهي به ايران مي‌کند

يک کارشناس مسائل سياسي، با بيان اينکه خلق حماسه سياسي نظام سلطه را وادار به دادن امتياز به ايران مي کند، گفت: يک انتخاب درست دشمن را به عقب نشيني و عدول از مواضع قبل وادار مي کند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران الزامات خلق "حماسه سياسي" شب گذشته(چهارشنبه) با حضور مهدي فضايلي و مهدي محمدي از کارشناسان مسائل سياسي در برنامه گفتگوي ويژه خبري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در ابتداي برنامه فضايلي با تاکيد بر اهميت انتخابات رياست جمهوري يازدهم در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد به لحاظ بين‌المللي از اهميت بسياري برخوردار است.

وي با اشاره به اينکه جايگاه ايران در مقطع کنوني در عرصه بين‌المللي حساس و پراهميت‌تر از گذشته شده است، افزود: جمهوري اسلامي ايران به مدلي براي کشورهاي در آستانه تغيير و تحول تبديل شده، بنابراين بايد گفت ايران به عنوان کانون الهام‌بخش تحولات منطقه محسوب مي‌شود.

*** خلق "حماسه سياسي" به تقويت وجهه جمهوري اسلامي ايران مي‌انجامد

اين کارشناس مسائل سياسي در ادامه با بيان اينکه حضور گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سياسي به تقويت وجهه جمهوري اسلامي ايران در سطح بين‌المللي بسيار کمک خواهد کرد، اظهار داشت: خلق حماسه سياسي نظام سلطه را مجبور مي‌کند تا امتيازاتي به ايران در آينده ارائه کند.

فضايلي با بيان اينکه ملت شريف ايران علي‌رغم همه تحريم‌ها و محدوديت‌هاي اعمال‌‌شده از سوي دشمن، با شور و نشاط هرچه تمامتر در صحنه حاضر خواهند شد، گفت: نظام سلطه در تحليل و محاسباتش در خصوص اعمال تحريم عليه ملت و نظام ايران دچار اشتباه شده است، زيرا آنها تصور مي‌کردند اين تحريم‌ها در زندگي و معيشت مردم نقش مستقيمي را ايفا خواهد کرد و آنها را از نظام خود جدا مي‌سازد.

وي با اشاره به اينکه ملت ايران در صحنه‌هايي به طور مشخص همچون راهپيمايي 22 بهمن سال گذشته "نه" بزرگي به نظام سلطه گفته‌اند، بيان کرد: مردم ايران از آمادگي لازم براي پشتيباني از نظام و اهداف آن برخوردار هستند.

*** انتخابات ؛ رسمي‌ترين صحنه مشارکت مردم در صحنه

اين کارشناس مسائل سياسي همچنين با بيان اينکه انتخابات رسمي‌ترين صحنه مشارکت مردم در صحنه است، گفت: حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات، محاسبات و تعاملات نظام سلطه را در تعامل با جمهوري اسلامي ايران برهم خواهد زد.

فضايلي با بيان اينکه اگر حضور مردم در سطح گسترده و باشکوه صورت گيرد، نظام سلطه قطعا از مواضع خود عقب‌نشيني و عدول خواهد کرد، گفت: امروزه ما نيازمند پيدا کردن خون جديدي در رگهاي بخش‌هاي مختلف سياسي_ اجتماعي_ اقتصادي و فرهنگي کشور هستيم و انتخابات 24 خردادقطعا در اين زمينه حائز اهمين خواهد بود.

*** امروزه دشمن در يکي از ضعيف‌ترين موقعيت‌هاي خود قرار گرفته است

اين کارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: دولتي که به واسطه حضور و مشارکت گسترده مردم بر سر کار مي‌آيد، انگيزه، توان و شور و نشاطش براي خدمت‌رساني و ايجاد تحول در جامعه افزايش پيدا خواهد کرد، بنابراين خود را در قبال مردمي که اين حماسه را خلق کردند، بيشتر مسئول خواهد دانست.

وي تلاش براي ايجاد تغيير در رفتار جمهوري اسلامي ايران را يکي از استراتژي‌هاي دشمن دانست و عنوان کرد: مجموعه نظام و ملت ايران در طول 35 سال گذشته به پاي آرمانها و اهداف بلندي که از پيش تعريف شده، همچنان ايستاده است.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه ما بايد در برابر دشمني‌هاي غرب پافشاري کنيم و مسير خود را ادامه دهيم، خاطرنشان ساخت: عده‌اي درصدد وارونه جلوه‌دادن حقيقت‌هاي نظام هستند، اين در حاليست که بايد با تدبير و درايت و با در نظرگرفتن آرمانهاي جمهوري اسلامي ايران، نقشه‌هاي دشمن را نقش بر آب کنيم.

فضايلي در ادامه با بيان اينکه در اين شرايط عده‌اي وانمود مي‌کنند که بايد مسير مقاومت را به مسير سازش تغيير دهند، اظهار داشت: بايد مواضع مدبرانه، اصولي و منطقي را براساس توانمندي، آينده‌نگري و معادلات منطقه‌اي و جهاني بکار بست.


*** مواضع اصولي منجر به پيشبرد نظام خواهد شد

در ادامه اين برنامه فضايلي با اشاره به اينکه نظام سلطه بدون رسانه سست و ضعيف است، افزود: در چنين شرايطي ايستادگي بر مواضع اصولي منجر به پيشبرد نظام به سمت جلو خواهد شد.

فضايلي خاطرنشان ساخت: در اين مقطع تاريخي و حساس در کنار مشارکت گسترده مردم با يک انتخاب درست و به موقع مي‌توان دشمن را وادار به عقب‌نشيني کرد.

*** جهت‌دهي به آراء و کاهش مشارکت مردم، راهبرد دشمن درزمينه جنگ نرم است

اين کارشناس مسائل سياسي در ادامه با بيان اينکه سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي غرب از مدتها پيش شروع به فعاليت عليه ايران و انتخابات پيش رو کرده است، تصريح کرد: کاهش مشارکت مردم در انتخابات و جهت‌دادن آراي مردم، دو راهبرد دشمن در خصوص جنگ نرم است، دشمن در حوزه عمليات رواني و جنگ نرم، به دنبال عدم مخابره پشتيباني و حمايت مردم از نظام جمهوري اسلامي ايران است.

*** پايبندي و عمل به قانون يکي از نشانه‌هاي رشد و بلوغ جامه و گروه‌هاي سياسي است

فضايلي با اشاره به اينکه ايجاد فضاي ناامني در جامعه ، سلب اعتماد از سيستم و فرآيند انتخابات و همچنين القاي بي‌تاثير بودن حضور مردم در صحنه از عناصر و راهبردهاي دشمن براي کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، ادامه داد: پايبندي و عمل به قانون يکي از نشانه‌هاي رشد و بلوغ جامه و گروه‌هاي سياسي است.

اين کارشناس مسائل سياسي همچنين تاکيد کرد که مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات به معناي آمادگي آنها براي ادامه راه و مسير است.

وي با بيان اينکه دشمن در سال 88 با برنامه ‌ريزي سنگيني براي سلب اعتماد مردم از سيستم را فراهم کرد، اظهار داشت: دشمن به دنبال اين است که نشان دهد حضور و مشارکت مردم در انتخابات موثر نخواهد بود.

فضايلي با بيان اينکه در مقام حرف همه خود را پايبند به قانون نشان مي‌دهند، ادامه داد: مهم پايبندي به قانون در عمل است و لذا بايد در انتخابات جهت‌دهي به سمتي باشد که اگر در ميان نامزدهاي رياست جمهوري احساس شود کسي از خط اصلي انقلاب فاصله گرفته، آرا به سمت آن شخص سوق داده نشود .

وي بيان کرد: کسي که در مقدمات حضورش عدم پايبندي خود را به قانون به منصه ظهور مي‌رساند، چه ضمانتي وجود دارد که بعد از رئيس‌جمهور شدن پايبند به قانون باقي بماند؟

***

به گزارش باشگاه خبرنگاران مهدي محمدي کارشناس مسائل سياسي در بخش ديگري از برنامه و با بيان اينکه انواع مختلف فشارهاي ديپلماتيک و رسانه‌اي بر ملت و نظام ايران در سال 88 وارد شد، اظهار داشت: طرف غربي در اين برهه به محض مشاهده خالي شدن گزينه‌هاي پيش رويش تغيير رفتار داد.

محمدي با اشاره به اينکه مقامات آمريکايي در مذاکرات ژنو متوجه شده بودند که پروژه فشار ، پروژه نتيجه‌بخشي نيست، بيان کرد: آمريکايي‌ها در اين دوره به موازات پروژه فشار، پروژه تعاملي را با ايران کليد زدند، به طوري که در سال 88 اميد به روي کار آمدن خط سازش و اميد به احياي غرب‌گرايي در ايران دشمن نااميد را اميدوار کرد.


وي همچنين با اشاره به مجموعه وسيع پيشرفت‌هاي اقتصادي، تکنولوژيکي و فناوري در ايران بيان کرد: اعمال فشار از سوي غرب نه تنها نتيجه‌اي در بر نداشته بلکه سبب تسريع در پيشرفت‌هاي ايران در عرصه‌هاي گوناگون شده است .

اين کارشناس مسائل سياسي همچنين تاکيد کردکه غرب درصدد است تا آرام آرام با حفظ آبرو و با حفظ حداقل هزينه براي خود به سمت تعامل با ملت ايران برود.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه اگر نيروهاي غرب‌گرا در ايران بر سر کار آيند، دليلي بر امتيازدهي به غرب نيست، بيان کرد: ما در مقطعي بسر مي‌بريم که دشمنانمان مي‌خواهند تصميمات تاريخي راجع به ملت ايران بگيرند.

*** پايبندي به قانون و ارزش‌هاي خط انقلاب، طرد خط سازش و تمرکز بر حل مشکلات مردم از ملزومات خلق حماسه سياسي است


محمدي شکل‌دادن به خط سازش ، افزايش شکاف درون حکومت و اعتبار زدايي از ايران را سه رکن فتنه جديد دانست و گفت: پايبندي به قانون و ارزش‌هاي خط انقلاب، طرد خط سازش و تمرکز بر حل مشکلات مردم از ملزومات خلق حماسه سياسي و از ملاک‌هاي انتخاب اصلح است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه با توجه به آگاهي و بصيرت مردم آيا زمينه ظهور و بروز مسائلي همچون حوادث سال 88 فراهم شده يا خير، اظهار داشت: همراهان فتنه سال 88 به دنبال طراحي نسخه جديدي از فتنه هستند و دشمن مي‌خواهد رژيم جديدي از فتنه را توليد کند که البته قطعا با هوشياري مردم اين نقشه نقش بر آب خواهد شد.

*** دشمن مي‌خواهد امتيازهاي بزرگي را به ايران واگذار کند

اين کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه دشمن نمي‌تواند حوادثي شبيه به فتنه 88 را در ايران تکرار کند، ادامه داد: دشمن خود را آماده مي‌کند تا امتيازهاي بزرگي را به ايران واگذار کند، اما در آستانه انتخابات همانند سال 88 مجددا پالس‌هايي از سوي خط سازش از داخل به بيرون ارسال مي‌شود به گونه‌اي که در اين صورت فرآيند امتيازدهي به ايران مدتي تعليق خواهد شد.

اين کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه اميد به روي کارآمدن خط سازش در ايران در سال 88 فرصت مذاکرات را گرفت ، گفت: ملت ايران بايد ارزش تاريخي فضاي فعلي را بشناسد.

وي با اشاره به اينکه اجتماعي‌کردن خط سازش در کشور يکي از ارکان فتنه جديد خواهد بود، افزود: آنها مي‌خواهند به مردم القا کنند که اگر مي‌خواهيد مشکلاتتان حل شود راه حل آن اين است که وارد فاز تسليم و وادادگي خصوصا در حوزه سياست خارجي شويد.

محمدي گره‌زدن مشکلات اقتصادي به تحريم، تحريم به موضوع هسته‌اي، موضوع هسته‌اي به مذاکره و رابطه با آمريکا را براي شکل‌دادن به خط سازش در ذهن جامعه ايراني از سوي غرب دانست و عنوان کرد: دشمن به دنبال ايجاد شکاف در درون حکومت و مردم و همچنين مشکلاتي در درون حکومت است.

محمدي خاطرنشان ساخت: فتنه 88 آنچنان بالندگي را در ملت ايران به وجود آورد که حتي در دهه‌هاي آينده کسي نخواهد توانست آن را تکرار کند.

وي با بيان اينکه فتنه 88 را ملت ايران خاموش کرد، گفت: آن چيزي که باعث پايان‌يافتن فتنه شد، اجتماعي‌شدن فرآيند مهار فتنه بود، يعني فرآيند مهار فتنه به فرآيند مردمي تبديل شد.

*** بدون پايبندي به ارزش‌هاي انقلاب حماسه‌اي شکل نخواهد گرفت

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه ايران همواره نماد مقاومت بوده است، اظهار داشت: بدون پايبندي به ارزش‌هاي انقلاب حماسه‌اي شکل نخواهد گرفت.

محمدي اظهار داشت: اصول انقلاب اسلامي فقط يکبار براي هميشه توسط امام (ره) تعريف شده است و قرار نيست هرکسي از راه برسد اصول جديدي را تعريف و به مردم ارائه کند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه معيار عمل به قانون در شرايط کنوني چيست، گفت: اگر اصل پايبندي به قانون در کشور مخدوش شود، عملا حماسه‌اي رخ نخواهد داد بنابراين بدون پايبندي به ارزش‌هاي انقلاب، حماسه شکل نخواهد گرفت.

وي در پايان بيان کرد: از طريق دعوت کردن مردم به ارزش‌هاي من درآوردي و موهوم نمي‌توان حماسه‌اي در کشور را در کشور ايجاد کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار